English

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان خبر داد؛

مراجعه بیش از ۵۰۰ بیمار با تشخیص انواع مسمومیت ها در شش ماهه نخست امسال

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان از مراجعه بیش از 500 بیمار با تشخیص انواع مسمومیت ها به این مرکز در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

مراجعه بیش از 500 بیمار با تشخیص انواع مسمومیت ها در شش ماهه نخست امسال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مسعود فرزاد فر با اشاره به نامگذاری هفته اول آبان ماه به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت ها با شعار "با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم" گفت : ترتیب مراجعین به این مرکز با مسمومیت های دارویی، گزیدگی، مواد مخدر، شیمیایی و گیاهان سمی می باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه این مرکز به عنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز درمانی در شمال استان اصفهان می باشد، کلیه خدمات به این نوع بیماران در این مرکز به آنها ارائه می گردد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان تصریح کرد: مسمومیت با داروها، سموم دفع آفات و ترکیبات شیمیایی و شوینده خانگی، یکی از مواردی است که به راحتی با رعایت برخی از نکات قابل پیشگیری می باشد که سهولت دسترسی به این مواد بدون داشتن اطلاعات کافی از نحوه نگهداری، مصرف، عوارض، خطرات و هشدارهای مربوط به آن، شیوع مسمومیت های اتفاقی و تعمدی را به میزان زیادی افزایش داده است.

 وی گفت: متاسفانه سهل انگاری در نگهداری صحیح داروها و مواد شیمیایی در منزل، منجر به عوارض دائمی و آزار دهنده ناشی از مسمومیت ها خصوصاً در کودکان خواهد شد.

فرزاد فر افزود:در سال جاری همزمان با همه گیری بیماری کرونا و شدت یافتن بیماری آنفولانزا، جامعه باید توجه ویژه‌ای به نگهداری و مصرف صحیح فرآورده های دارویی و ضدعفونی کننده خانگی، صنعتی و الکل داشته باشند.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: باید تلاش شود تا برای حفظ سلامت، داروهای مصرفی ، توسط پزشک معالج و از مجاری قانونی و داروخانه ها و بیمارستان ها تهیه شوند و از مصرف داروها و فرآورده های مکمل به صورت خودسرانه خودداری شود تا از بروز عوارض و مسمومیت‌های ناخواسته پیشگیری شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه