English

رئیس ستاد اعتکاف:

تداوم مکتب حسینی به تشکیل حکومت اسلامی است

رئیس ستاد اعتکاف گفت: آنهایی که می‌گویند باید حکومت دینی را تعطیل کرد تا امام زمان(عج) ظهور کنند با همه معارف دینی و حسینی بیگانه‌اند.

تداوم مکتب حسینی به تشکیل حکومت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای در ویژه برنامه سوگواری دهه اول محرم که در اداره کل اوقاف استان قم برگزار شد با اشاره به فرازهایی از زیارت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: «لبیکَ داعِىَ اللهِ، إن کان لم یجبکَ بَدنى عند استغاثتِکَ، و لسانِى عند استِنصَارِکَ، فقَد اُجابَکَ قلبى و سَمعى و بَصرى»، خداوند اراده فرموده که انسان را برگزید و تمامیت آفرینش را مسخر آدمی کرد تا اشرف مخلوقات با معرفت و خداشناسی صحیح، بندگی کند اما هدایتگر و دستگیر انسان‌ها، در شأنیت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

وی افزود: در روایتی از امام جواد(ع) می‌خوانیم که فرمودند «خداوند دو هزار سال قبل از آفرینش آدم، عالم را آفرید و دو هزار سال قبل از آن، انوار مقدسه محمد مصطفی(ص)، علی مرتضی(ع) و فاطمه زهرا(س) را آفرید و به طفیل این خاندان، عالم و آدم را خلق کرد.

رئیس ستاد اعتکاف با بیان اینکه فاصله‌ای غیر قابل تعریف میان ما و اهل بیت(ع) وجود دارد گفت: با این حال به ما اجازه داده شده سر سفره کرم آنها بنشینیم و به واسطه این بزرگواران به خداوند برسیم.

وی ادامه داد: اگر اجازه اهل بیت(ع) نبود، ما هیچگاه نمی‌توانستیم در مسیر آنها گام برداریم، لطف و تفضل ائمه اطهار(ع) است که توفیق سعادت دنیا و آخرت را به دیگر انسان‌ها داده است

تکیه‌ای با اشاره به فداکاری بزرگ امام حسین(ع) و امتحان پس دادن کامل و جامع ایشان عنوان کرد: آنهایی که می‌گویند باید حکومت دینی را تعطیل کرد تا امام زمان(عج) ظهور کنند با همه معارف دینی و حسینی بیگانه‌اند، و اگر چنین عقیده‌ای دارند اصلا چرا نماز می‌خوانند؟

رئیس ستاد اعتکاف خاطرنشان کرد: اگر نماز و روزه هست، امر به معروف و نهی از منکر هم هست و این مسئله نیاز به پشتوانه حکومتی دارد و باید حکومت اسلامی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه موظف به ادامه همت و جهاد ابی عبدالله(ع) هستیم گفت: یکی از ادارات و نهادهایی که با عملکرد صحیح می‌تواند دین خدا را یاری کند، اوقاف و امور خیریه است؛ با احیای موقوفات، دین خدا یاری می‌شود و ارزش‌های معنوی با پشتوانه مالی، توسعه می‌یابند و ترویج می‌شوند.

تکیه‌ای تصریح کرد: یکی از پایه‌های اصلی ساخت ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع)، اوقاف بود، اقدامی که با حمایت‌های گسترده مردمی به سرانجام رسید و حماسه‌ای جاویدان را هم در مسیر انتقال آن به کربلای معلی شاهد بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه