English

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان خبر داد؛

کشف سرقت ۵ میلیارد ریالی از سوی کلاهبرداران سایبری توسط پلیس فتا در آبدانان

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان از بازگرداندن 5 میلیارد ریال به‌ حساب شاکیان پرونده‌های سایبری در تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا شهرستان در 4 ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

کشف سرقت 5 میلیارد ریالی از سوی کلاهبرداران سایبری توسط پلیس فتا در آبدانان

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سرهنگ مختار باویر با اشاره به اینکه مجرمان سایبری با شیوه و شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری های اینترنتی می کنند، بیان داشت: در تحلیل‌های انجام‌شده، حدود 47 درصد از کل جرائم شهرستان در 4 ماهه نخست امسال مربوط به کلاهبرداری اینترنتی، 25 درصد جرائم هتک حیثیت و نشر اکاذیب و 12 درصد مربوط به برداشت غیرمجاز و 16 درصد مربوط به سایر جرائمی چون دسترسی غیرمجاز، تهدید و اخاذی و... است.

 وی افزود: درچهارماهه ابتدای سال جاری، آمار وقوع جرائم سایبری شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 40 درصد افزایش داشته و از سویی با اقدامات جهادی کارشناسان پلیس فتا شهرستان در این بازه زمانی، کشفیات جرائم سایبری حدود 35 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ باویر ادامه داد: مهمترین آسیب فضای مجازی در چهار ماهه نخست برای کاربران در سطح شهرستان، اعتماد کاربران به افراد درج کننده آگهی در سایت‌های واسطه ، واریز پول به‌ عنوان بیعانه قبل از رؤیت کالای خریداری‌شده ، واریز وجه به حساب افراد در پی هک شبکه های اجتماعی و درخواست وجه کلاهبرداران می باشد که اقدامات رسانه‌ای و پیشگیرانه در جهت آموزش‌های همگانی به‌صورت مستمر از رسانه ملی و شبکه‌های شهرستانی و... در دست اقدام و جزء برنامه‌های پلیس است.

 فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان با اشاره به بازگرداندن مبلغ 5 میلیارد ریال به حساب شکات در 4 ماهه نخست سال جاری در پی اقدامات فوری و تخصصی کارشناسان پلیس فتا شهرستان گفت: افسران فضای مجازی به صورت 24 ساعته به دنبال پیشگیری از وقوع جرائم رایانه ای هستند و با تمام توان آمادگی ارائه خدمات به همشهریان عزیز را دارند.

 سرهنگ باویر در توصیه به شهروندان در خصوص واریز وجه به حساب افراد در پی هک شبکه های اجتماعی افزود: در برخی پرونده‌های جرائم رایانه‌ای کلاهبرداران پس از دسترسی به حساب کاربری شبکه های اجتماعی افراد به بهانه های مختلف از دوستان و اطرافیان شخص درخواست وجه می کنند و اقدام مجرمانه خود را صورت می دهند که با برقراری یک تماس تلفنی با شخص درخواست دهنده می توان صحت و سقم موضوع را بررسی کرد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه