English

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز خبر داد؛

خروج نگران کننده شرکت های دانش بنیان از کشور

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: در سال‌های گذشته با پدیده فرار مغزها و سرمایه گذاران مواجه بودیم ولی متاسفانه کار به جایی رسیده که شرکت‌های دانش بنیان هم از کشور خارج می‌شوند.

خروج نگران کننده شرکت های دانش بنیان از کشور

به گزارش خبرگزاری موج البرز، پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز روز سه شنبه ۲۸ تیرماه در دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی سراسر کشور که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه البرز استانی صنعتی است و حدود چهار هزار واحد در حوزه‌های تولید، گردشگری، صنعتی و ... را در خود جای داده میزبان خوبی برای برگزاری این گردهمایی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور به عنوان مشاور در کنار مسئولان و مقامات کشور فعالیت دارند ، فعالان اقتصادی بخش خصوصی می‌توانند در تحقق این شعارها نقش به سزایی ایفا کنند.

وی توضیح داد: فعالان اقتصادی در دوران دفاع مقدس هم نقش پررنگی داشته و شهدای زیادی را به نظام و انقلاب تقدیم کرده‌اند.

این مسئول تاکید کرد: امروز هم فعالان اقتصادی در خط مقدم توسعه کشور فعالیت دارند و علی رغم تحریم‌های ظالمانه، واحدهای تولیدی با تلاش مضاعف چرخ اقتصاد کشور را در حرکت نگه داشته اند.

رضایی اضافه کرد: اتاق بازرگانی قدرت اجرایی ندارد و بیشتر بر قدرت مشاوره‌ای خود متمرکز است ولی سوال اینجاست که دولت‌ها تا کنون چقدر از این قدرت بهره گرفته‌اند؟

وی افزود:  هرچند تحریم ها مشکلات عدیده‌ای را برای فعالان اقتصادی کشور ایجاد کرده ولی واقعیت این است بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه داخلی است و به نوعی از تحریم‌های داخلی آب می‌خورد.

این مسئول ادامه داد: تحریم‌های داخلی فعالان اقتصادی را آزار می‌دهد و اگر با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی هم صحبت شویم در مرحله اول از ضعف زیرساخت‌ها گلایه دارند که به هیچ وجه ربطی به تحریم‌های خارجی ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: امروز اگر زیرساخت‌ها در استان‌ها بهبود پیدا کند، فعالان اقتصادی راحت‌تر فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی بحث سنگ اندازی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات است، گفت: متاسفانه بانکداری در ایران به سمت بنگاه داری پیش رفته است و فعالان اقتصادی اگر امروز به تزریق منابع مالی احتیاج پیدا کند باید وام با بهره ۲۳ – ۲۴ درصد بگیرند که قطعا از پس پرداخت آن برنمی‌آید.

رضایی گفت: دفاتر بسیج باید مشکلات فعالان اقتصادی را رصد کنند تا در جلسات خود مطرح و راه حلی برای رفع آنها ارایه دهند.

وی ابراز کرد: بسیاری از مشکلات اتاق‌های بازرگانی مشترک است و باید در پایتخت پیگیری و رفع شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شعار امسال افزود: ما در سال‌های گذشته با پدیده فرار مغزها و سرمایه گذاران مواجه بودیم ولی متاسفانه کار به جایی رسیده که شرکت‌های دانش بنیان هم از کشور خارج می‌شوند؛ این اتفاق از مشکلات زیاد آنها ناشی می‌شود.

وی ادامه داد: باید در سالی که با عنوان دانش بنیان مزین شده فکری اساسی برای حل مشکلات این شرکت‌ها شود تا دیگر شاهد خروج آنها از کشور نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه