English

دبیر کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان ایلام:

فعالیت استان های معین اربعین از ۱۵ شهریور در استان ایلام آغاز می‌شود

دبیر کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان ایلام ظهر امروز در جلسه کمیته مشارکت های مردمی اربعین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: ۱۳ استان به عنوان معین برای ایام اربعین در استان فعالیت خواهند کرد.

 فعالیت استان های معین اربعین از ۱۵ شهریور در استان ایلام آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور دبیر کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان اظهار کرد: تاکنون ۱۰۰ پروانه موکب خدمت رسانی مردمی اربعین برای استقرار در استان صادر شده و این روند تا ۱۵ مرادما ادامه خواهد داشت.

دبیر کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان ایلام ادامه داد: فعالیت های زیادی از جمله اسکان، جانمایی درست ایستگاه های صلواتی، بالابردن کیفیت زمان بندی برای ارائه خدمات رسانی مطلوب، آموزش شیوه صحیح خدمت رسانی به خادمان بعد از عید غدیر در دست پیگیری است.

وی برگزاری جلسات توجیهی برای خادمان ایستگاه های صلواتی، اهتمام به رعایت بهداشت عمومی در ایستگاه ها و آشپزخانه ها و تجهیز سرویس های بهداشتی را از دیگر برنامه های دارای اولویت رصد کمیته مشارکت های مردمی اربعین دانست.

دبیر کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان ایلام با بیان اینکه استان های معین آماده خدمات رسانی به زائران هستند، گفت: در کنار اماکن اسکان موقت باید از ظرفیت تکایا، حسینه ها، مساجد، مدارس و مراکز آموزشی آموزش و پرورش و سالن های ورزشی نیز استفاده شود. 

این مسئول اضافه کرد: امسال کار گروه امور بانوان به کمیته مشارکت های مردمی اربعین اضافه شده تا خدمات رسانی به بانوان زائر تسریع یابد و باید در این راستا از تجربه بانوان ۱۳ استان معین استفاده شود.

چراغی پور نسبت به رعایت و نظارت بر نظافت روزانه ایستگاه های صلواتی و آشپزخانه ها، صدور کارت بهداشت، رعایت اصول بهداشتی توسط افراد فعال در آشپزخانه ها، توزیع ماسک و محول های ضدعفونی در ایستگاه ها، توزیع بهداشتی آب معدنی و نصب سیستم صوتی در زیستگاه های صلواتی تاکید کرد.

این مسئول در خصوص دایر کردن ایستگاه های صلواتی نیز گفت: مواکب بزرگ در طول مسیر شهرستان های مختلف استان منتهی به شهرستان مهران دایر می شود و علاوه بر ایستگاه های استات ایلام و استان های معین، مواکبی از آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام، اوقاف و امور خیریه (با ۶ استان معین اوقاف و امور خیریه)، ارتش، مرزبانی و سپاه نیز دایر می شود. 

وی در پایان به ذخیره کافی آب معدنی در مهران و ایلام اشاره کرد و از تشکیل دفتر ویژه در مهران برای استقرار نیروهای ناظر کمیته مشارکت های مردمی اربعین به منظور پیگیری فعالیت های ایستگاه های صلواتی خبر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه