English

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدیان:

روزانه ۱۵ هزار زائر حسینی در مرز شلمچه از نیات واقفان بهرمند می شوند

مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان از بهره مندی بیش از ۱۵ هزار زائر امام حسین (ع) با مشارکت ادارات کل اوقاف هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر، در موکب شهدای مدافع حرم مرز شلمچه خبر داد.

روزانه ۱۵ هزار زائر حسینی در مرز شلمچه از نیات واقفان بهرمند می شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدیان مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان، در گفتگو با خبرگزاری موج هرمزگان، از  بهره مندی بیش از ۱۵ هزار زائر امام حسین (ع) با مشارکت ادارات کل اوقاف هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر، در موکب شهدای مدافع حرم مرز شلمچه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدیان اظهار کرد: فعالیت موکب شهدای مدافع حرم از روز پنجشنبه هفته گذشته در مرز شلمچه آغاز شد و تا دو روز بعد از اربعین به زائران اطعام و اسکان داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات موکب شامل پذیرایی صبحانه، نهار، شام، آب معدنی، چای و....است که به صورت ۲۴ ساعته به زائرین امام حسین(ع) ارائه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به سایر خدمات ارائه شده در موکب گفت؛ ۷۰٪ هزینه های انجام شده از عواید موقوفات مرتبط با عزاداری سیدالشهدا(ع) از این سه استان است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بر اجرای دقیق نیت واقفان تاکید بسیار زیادی دارند و ما موظف هستیم موقوفاتی را که به عنوان امانت در اختیار داردیم طبق نیات واقفین نیک اندیش عمل کنیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از مستأجران و کسانی که متصرف موقوفات هستند خواست تا همسو با اجرای دقیق نیت واقفان خیراندیش و نیکوکار حقوق موقوفات را پرداخت کنند تا در اجر و پاداش آن در این برنامه ها شریک باشند.

وی اضافه کرد: راهکار احیای فرهنگ وقف در جامعه این است که نیت واقفان ملموس بوده و در جامعه انعکاس یابد از این رو اعتمادسازی اداره اوقاف و امور خیریه میان مردم برای احیای فرهنگ وقف هم بسیار مهم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان اظهار داشت: افرادی که علاقمند به وقف هستند می‌توانند با یک نیت یا نیات مختلف این کار را انجام دهند و ما نیازهای وقف جدید را به مردم اعلام می‌کنیم که اکنون جامعه چه چیزهایی را نیاز دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه