English

با دستور ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام شد ؛

بررسی و رفع مشکلات بیش از ۳۰ تشکل و فعال اقتصادی استان اصفهان

در نشست طرح و پیگیری مشکلات تشکل‌ها و فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی اصفهان با وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر برای بررسی و رفع مشکلات بیش از 30 تشکل و فعال اقتصادی دستور ویژه صادر کرد.

بررسی و رفع مشکلات بیش از 30 تشکل و فعال اقتصادی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، جمعی از اعضای هیات نمایندگان، روسای تشکل‌ها و فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی اصفهان با حضور مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به منظور طرح و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان در نشستی در وزارت امور اقتصادی و دارایی با وزیر و رئیس سازمان امورمالیاتی کشور دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این نشست با بیان اینکه پیرو سفر به اصفهان و قولی که به اعضای اتاق بازرگانی  و فعالان اقتصادی اصفهان داده بودیم، این نشست تشکیل شد، تصریح کرد: حضورمعاونین وزارت اقتصاد در این نشست به دلیل اهمیتی است که برای فعالان اقتصادی اصفهان و کمک به رفع مشکلات بخش های تولیدی و صنعتی قائل هستیم.

تراکنش‌های بانکی ملاک وصول مالیات نیست

داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در این نشست با بیان اینکه تفویض اختیارات لازم در خصوص تقسیط مالیات به مدیران کل استان‌ها  داده شده است افزود: در صورت تقاضای انجام تقسیط طولانی‌تر، از طریق مکاتبه با وزراتخانه می‌توان موارد را به صورت موردی پیگیری کرد.

وی هدف از تقسیط را کمک به شخص معسر بیان و تصریح کرد: کوتاه‌تر بودن زمان تقسیط مالیات بر ارزش افزوده با فرض اینکه در زمان فروش این مالیات دریافت می‌شود انجام شده است با این وجود در صورت نیاز فعال اقتصادی به مساعدت بیشتر، همکاری بیشتری با آنها صورت خواهد گرفت.

منظور در ادامه با اشاره به تغییرات بخشنامه تقسیط جرایم امسال نسبت به سال‌های گذشته نیز گفت: اختیاراتی که به مدیران کل استان‌ها داده شده تا حد زیادی رافع نیازهای تسهیل پرداخت مالیات می‌باشد ولی رویکرد بخشنامه‌های سال‌های گذشته سازمان، عمدتا نوعی تشویق به عدم پرداخت بوده است در صورتیکه هدف از جریمه، اثر بازدارندگی فعل است و اگر تمامی افراد مشمول جریمه بخشیده شوند پس دلیلی برای پرداخت وجود ندارد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشورافزود: بر این اساس در بخشنامه جدید اعمال بخشودگی سختگیرانه تر شده است. فراتر از آن در صورت نیاز به مساعدت بیشتر با مکاتبه مدیران کل، از اختیارات خود برای بخشودگی استفاده خواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه