English

پاکسازی یک واحد تولیدی مرغ گوشتی از علائم بیماری "آنگارا"

رییس شبکه دامپزشکی ششتمد خراسان رضوی بیان کرد: این واحد مرغداری به ظرفیت ۱۱ هزار قطعه در محدوده روستای "بِسک" شهرستان ششتمد قرار دارد.

پاکسازی یک واحد تولیدی مرغ گوشتی از علائم بیماری "آنگارا"

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ولی الله جغتایی رییس شبکه دامپزشکی ششتمد خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: یک واحد تولید مرغ گوشتی در این شهرستان، که علائم بیماری "آنگارا" در بین طیور آن نمایان شده بود، با هدف جلوگیری از شیوع بیماری، پاکسازی و همه طیور آن معدوم و مدفون شدند.

جغتایی در ادامه این خبر اضافه کرد: این واحد مرغداری به ظرفیت ۱۱ هزار قطعه در محدوده روستای "بِسک" شهرستان ششتمد قرار دارد که طیور آن از ۳۴ روزگی مبتلا به بیماری آنگارا شده بودند.

رییس شبکه دامپزشکی ششتمد خراسان رضوی متذکر شد: با توجه به برنامه پایش و مراقبت از وضعیت بهداشتی مرغداری های شهرستان، برای پیشگیری از انتقال بیماری به واحدهای مجاور، با هماهنگی صندوق بیمه بانک کشاورزی اقدام به معدوم سازی کلیه طیور موجود در این کانون بیماری شد.

وی افزود: آنگارا از بیمارهای نوظهور در مرغداری هاست که در حال حاضر فاقد درمان موثر بوده و ویروس عامل بیماری نسبت به سایر عوامل بیماری های طیور از مقاومت بیشتری در برابر عوامل محیطی و ضدعفونی های معمولی برخوردار است.

جغتایی در خاتمه ضمن تاکید بر انجام دستورالعملهای توصیه شده خاطرنشان کرد : بهترین راه پیشگیری از بیماری، رعایت اصول بهداشتی در مرغداری ها و خرید جوجه یک روزه با سابقه واکسن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه