English

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

۵ هزار نفر در گیلان به کشت و کار بادام زمینی اشتغال دارند

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بیش از ۵ هزار نفر در گیلان به کشت و کار بادام زمینی اشتغال دارند افزود: شهرستان آستانه اشرفیه قطب اصلی بادام کاری در گیلان است.

 ۵ هزار نفر در گیلان به کشت و کار بادام زمینی اشتغال دارند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، ابراهیم اکبرزاده با اشاره به اینکه امسال در حدود ۳ هزار هکتار از باغ‌های گیلان بادام زمینی کشت شد گفت: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال یازده هزار و ۵۰۰ تن بادام به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان برداشت کنند.

اکبرزاده با بیان اینکه بیش از ۵ هزار نفر در گیلان به کشت و کار بادام زمینی اشتغال دارند افزود: شهرستان آستانه اشرفیه قطب اصلی بادام کاری در گیلان است و علاوه بر آن، این محصول در شهرستان‌های رشت، تالش، رودبار و بندر انزلی نیز کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت بادام زمینی از اواسط مرداد آغاز می‌شود گفت: ۸ کارخانه و ۲۵۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان فعال است.

بادام زمینی به دلیل داشتن چربی‌های غیر اشباع و پروتئین بالا، کاهش دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر بوده و علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه روغن بادام زمینی، کره بادام زمینی، علوفه و مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه