English

محسن داوری:

بیش از ۵۰ روستا در شهرستان مشهد بعلت سیل دچار حادثه شدند

فرماندار مشهد بیان کرد: پاکسازی معابر روستاهای استاج، عارفی، باغچه، امان آباد از رسوبات سیلاب توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان از جمله اقدامات انجام شده است.

بیش از ۵۰ روستا در شهرستان مشهد بعلت سیل دچار حادثه شدند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد اعلام کرد: در پی ورود سامانه بارشی به شهرستان مشهد و وقوع سیل وآبگرفتگی، تیم‌های عملیات امداد و نجات در حال یاری رساندن به افراد گرفتار در مناطق روستایی و ییلاقی در شهرستان هستند.

داوری این سخنان را در بازدید از نقاط سیل زده بخش احمد آبادعنوان کرد و ادامه داد: کمک و امدادرسانی به واحدهایی که بر اثر سیل دچار آب گرفتگی منازل شدند توسط نیروهای هلال‌احمر، شهرداری، دهیاری، شوراها و خیرین انجام شده است.

فرماندار شهرستان مشهد همچنین افزود: دستور شناسایی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل در روستاهای بخش مرکزی و بخش احمدآباد، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گروه‌های ارزیاب و هلال‌احمر در اسرع وقت و ارسال گزارش خسارات احتمالی به ستاد مدیریت بحران شهرستان داده شده است.

وی متذکر شد: آب شرب برخی روستاها در اثر سیل قطع شده و به این روستاها تا زمان پایداری شبکه، آب‌رسانی با تانکر انجام می‌شود و مصوب شد در امدادرسانی، اصلاح شبکه و برقراری آب شرب چند روستا از جمله باغچه، عارفی، بالندر و شهر ملک‌آباد تسریع شود.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد تصریح کرد: پاکسازی معابر روستاهای استاج، عارفی، باغچه، امان آباد از رسوبات سیلاب توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان از جمله اقدامات انجام شده است.

داوری ادامه داد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سنگ‌های ناپایدار ورودی روستای عارفی و حریم راه بازدید میدانی و نسبت به رفع خطر وضعیت موجود در اسرع وقت اقدام می‌کنند و

روز گذشته تخریب و بازگشایی مسیل کال دهسرخی واقع در شهر ملک‌آباد که در مسیر آزادراه مشهد-تربت‌حیدریه انجام شده است.

فرماندار مشهد با اشاره به مصوبه دیگر ستاد مدیریت بحران شهرستان مشهد تاکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان باید نسبت به بازگشایی مسیل روستای عارفی و تخریب پل‌های غیرمجاز در مسیر رودخانه در اسرع وقت اقدام و گزارش اقدامات را به فرمانداری ارسال کند.

وی یادآور شد: در حادثه سیل یک ماشین سواری در جاده کلات دچار سیلاب شد و دو نفر از سرنشینان این خودرو جان خود را از دست دادند که اجساد آن‌ها در این دو روز پیدا و تحویل خانواده‌های آن‌ها شد.

داوری خاطرنشان کرد: بیشتر خسارات به خانه‌های روستاییان زمین‌های کشاورزی، باغی و احشام روستاییان وارد شده است و کارشناسان در حال بررسی خسارت ناشی از سیل هستند و پرداخت خسارت از یک ماه آینده در قالب تسهیلات آغاز می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه