English

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

پایداری جریان زاینده‌رود مهمترین مطالبه اصفهان از رئیس جمهور است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پایداری آب زاینده رود، تکمیل سامانه دوم آبرسانی و قطار سریع‌السیر از مهمترین مطالبات ما در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان است.

پایداری جریان زاینده‌رود مهمترین مطالبه اصفهان از رئیس جمهور است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدنورصالحی در نطق پیش از دستور چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) اظهار کرد: در رأس همه خواسته‌ها، پایداری آب زاینده رود است. با تدبیر دولت و مدیران آبی و استانی این مشکل می‌تواند حل شود و به تبع آن مشکل فرونشست زمین و آلودگی هوا نیز می‌تواند حل شود.

وی افزود: تعبیر پرچم امام رضا به پیراهن یوسف تعبیر صحیحی است، به نمایندگی از مردم اصفهان بابت این حضور تشکر می‌کنیم و خوشحالیم که در این ۱۱ روز، در شهر اصفهان با برنامه‌ریزی‌های مردمی و خودجوش عطر رضوی را استشمام کردیم. هرکس توفیق پیدا کرد به اندازه کافی از معنویت این رویدادها بهره برد و امیدواریم این معنویت ذخیره یک ساله ما باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب، نسل جوان و هوشمند ما که قرار است مسئولیت گام دوم انقلاب را برعهده بگیرد احتیاج دارد به یک نرم افزار واقعی و آن عبارت است از درس‌های امام که هم در گفتار و هم در رفتار امام می‌توان آن را جستجو کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب زیربنای مبارزه امام و انقلاب را قیام لله برشمردند و هدف آن را اقامه عدل و قسط دانستند.

محمد نورصالحی گفت: ایشان چند توصیه نیز داشتند که مقابله با هویت زدایی، مقابله با تحریف امام، جلوگیری از نفوذ ارتجاع، جلوگیری از مأیوس کردن مردم و قدرشناسی از زحمات مسئولان انقلابی تعدادی از این توصیه‌ها بود.

وی با اشاره به روز جهانی صنایع دستی گفت: هویت تاریخی و ریشه‌های قومی هر کشور در صنایع دستی تجلی دارد. اصفهان از شهرهایی است که بخش قابل توجهی از شهرت خود را مدیون صنایع دستی و هنرهای سنتی متنوع و متعددی است که یا خاستگاهش اصفهان بوده یا در این شهر به اوج رسیده است. در همین راستا در سال‌های اخیر عناوینی مانند شهر خلاق صنایع دستی و شهر جهانی صنایع دستی به اصفهان رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: رونق کیفی و کمی صنایع دستی مورد تاکید است و یکی از فعالیت‌های بالقوه برای توسعه گردشگری که منجر به پویایی اقتصادی می‌شود همین حوزه است.

وی افزود: در دوره چهارم شورای شهر، شورایی با هدف هم افزایی به محوریت کمیسیون فرهنگی اجتماعی ایجاد و حوزه تولید، بازرگانی، توسعه و ترویج، حفظ و احیا، آموزش و پژوهش صنایع دستی در این شورا تشکیل شد اما متأسفانه به هر دلیلی فعالیت این شورا ادامه پیدا نکرد. از کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای شهر می‌خواهیم که این اقدامات را در پیش بگیرد و آن را توسعه بدهد.

نورصالحی با اشاره به روز جهانی مبارزه با کار کودکان گفت: پدیده کار کودکان یکی از معضلات اجتماعی است و سبب نادیده گرفتن حقوق کودکان شده است. برخلاف زمانی که فضای کار در گذشته تحت نظر خانواده فرصتی برای کسب تجربه و مهارت و آموزش بوده اما امروز شاهد سوء استفاده از کودکان به اسم کار هستیم.

وی ادامه داد: بنابر نظر صاحب‌نظران این حوزه هم خانواده این کودکان و هم گروه‌های مافیایی مبادرت به این امر می‌کنند که موجب عدم بهره‌مندی کودکان از آموزش، خدمات بهداشتی، تفریحی و هر آنچه نیاز اوست می‌شود و کودک را در معرض انواع آسیب‌ها قرار می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: متأسفانه با شدت یافتن مشکلات اقتصادی شاهد گسترش این پدیده هستیم بنابراین ضمن حمایت از کودکانی که به این چرخه وارد شده‌اند در زمینه ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و مالی باید آگاهی بخشی در خصوص منع کار کودکان در جامعه و آموزش در سطوح مختلف در برنامه‌ دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط تقویت شود.

وی با بیان اینکه نهادهای قضایی، نظارتی و انتظامی در برخورد با سوء استفاده کنندگان از کودک به اصفهان کار نقش پررنگ‌تری داشته باشند، گفت: لازم است نسبت به توانمندسازی خانواده این کودکان و تحقق عدالت اجتماعی نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشیم که در این حوزه کمیسیون فرهنگی شورا نیز باید فعالیت‌ها و پیگیری‌هایی داشته باشد.

نورصالحی در ادامه با بیان اینکه بعد از چندین ماه که برای سفر رئیس جمهور به اصفهان گمانه زنی می‌شد آن طور که شنیده‌ایم در پایان هفته جاری این سفر انجام می‌شود، اظهار کرد: مسئولان استان زحمات زیادی در طول ماه‌های گذشته کشیده اند و تلاش کرده‌اند که بیشترین استفاده را از این سفر ببرند و امیدواریم آنچه از سفر دولت انتظار داشتیم نصیب اصفهان شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ۳۰ بندی را در شورا مطرح کرده و خدمت استاندار و نمایندگان مجلس فرستادیم. این نکات به ترتیب اهمیت مطرح شده است که امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: در رأس همه خواسته‌ها، پایداری آب زاینده رود است. با تدبیر دولت و مدیران آبی و استانی این مشکل می‌تواند حل شود و به تبع آن مشکل فرونشست زمین و آلودگی هوا نیز می‌تواند حل شود.

وی ادامه داد: طرح تکمیل سامانه دوم آبرسانی شرب اصفهان نیز مدنظر است. این پروژه یک فاز اضطراری دارد که ۱.۶ متر مکعب باید به شبکه شرب اصفهان بزرگ تزریق شود که تا الان ۶ دهم آن آمده است که تکمیل آن حمایت دولت را می‌طلبد.

نورصالحی بیان کرد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که سال‌هاست وعده آن از سوی روسای جمهور مطرح شده قطار سریع السیر اصفهان- تهران است. از مهر سال گذشته به علت عدم تضمین ضمانت‌نامه‌ای که بانک مرکزی باید برای سرمایه‌گذار صادر می‌کرد متوقف شده است. نمایندگان و استاندار برای فعال شدن این پروژه تلاش زیادی کردند که امیدواریم یکی از مصوبات سفر فعال شدن این پروژه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه