English

در نشست فعالان محیط زیست با اصحاب رسانه تاکید شد؛

آقای رئیس جمهور لطفاً حق اصفهان را به دیگران نبخشید

رئیس هیئت مدیره جمعیت پیام سبز بیان داشت: از رئیس جمهوری می‌خواهیم لطفاً حق اصفهان را به دیگران نبخشید.

آقای رئیس جمهور لطفاً حق اصفهان را به دیگران نبخشید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی بصیری در نشست تشکل‌های زیست محیطی اصفهان با اصحاب رسانه همزمان با هفته محیط زیست گفت: از رئیس جمهوری می‌خواهیم لطفاً حق اصفهان را به دیگران نبخشید؛ این اولین مطالبه ما است زیرا اصفهان جای توسعه صنایع نیست.

وی با بیان اینکه ناآگاهی از محیط‌زیست بسیار خطرناک است و ناآشنایی با آن بسیار ضربه زده است، اضافه کرد: آثار تاریخی فاخر اصفهان که در دنیا بی نظیر است در حال خراب شدن است.

این فعال محیط زیست افزود: بوجود آمدن مشکلات زیست محیطی که از سال‌ها قبل صورت گرفته شاید به این دلیل است که ما سمن‌های محیط ‌زیستی هرگز تریبون و بودجه نداشتیم که به صورت گسترده در این حوزه فعالیت کنیم اگرچه در حد توان خود نیز فعالیت‌هایی انجام دادیم.

بصیری توضیح داد: از سال ۷۲ که بیشترین بارندگی را داشتیم درباره مسئله آب صحبت و نسبت به کمبود آب هشدار دادیم، اما توجهی نشد و بالاخره رودخانه زاینده‌رود در سال ۷۹ خشک شد.

رئیس هیئت مدیره جمعیت پیام سبز ادامه داد: طی این سال‌ها مرتب گفتند خشکی زاینده‌رود مربوط به خشکسالی است، درحالی که این حرف اشتباه بود.

وی با اشاره باینکه طی سال های گذشته بارندگی ها نوسان داشت و قرار بود کمبود آب در سال‌های کم بارش از طریق سد تأمین شود،گفت: ولی در سال‌های پربارش شروع به فروختن آب سد کردیم و در نهایت به اینجا رسیدیم.

در ادامه نیز بنیانگذار و موسس جمعیت طبیعت یاران اظهار داشت: ۲۲ سال پیش زنگ‌های خطر خشکی زاینده‌رود را به صدا درآوردیم، وظیفه ما این بود اما بولدوزر توسعه و تخریب قدرت بیشتری داشتند.

حشمت الله انتخابی با بیان اینکه در شرایط کنونی ما حداقل باید وظایف و تکالیف قانونی را یادآور شویم،گفت: اگرچه هر روز بر دوش زاینده رود بار جدیدی گذاشته می شود و شرایط به نفع ما پیش نرفته، اما نباید ناامید شویم و باید تلاش بیشتری کنیم.

 وی ادامه داد: از سال ۱۳۷۹ تاکنون درباره مسائل و خشکی رودخانه زاینده رود به رؤسای جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره‌های مختلف، نامه نوشتیم و شکایت کردیم اما رودخانه امروز خشک است.

انتخابی تاکید کرد: کانون تشکل‌های غیر دولتی زیست محیطی استان اصفهان متشکل از جمعیت پیام سبز، طبیعت یاران و زنان مبارز با آلودگی محیط زیست در سال ۱۳۷۹ طی بیانیه‌ای که در همایش اصفهان و توسعه صادر شد و سند آن امروز موجود است، نسبت به خشکی زاینده‌رود و وضعیت محیط‌زیست هشدار دادند.

وی با اشاره به کاهش تعداد تشکل‌های زیست محیطی دراصفهان طی سال‌های اخیر، افزود: باید دید چرا این اتفاق افتاده و چرا محیط زیست اصفهان نتوانسته در جهت جذب مشارکت تشکل‌های محیط زیستی فعالیت کند.

بنیان‌گذار جمعیت طبیعت یاران بیان داشت: طی این  ۲۲ سال فعالان محیط زیست، دانشگاهیان و اصحاب رسانه درمورد زاینده رود بسیار گفتند و نوشتند، و اکنون چاره‌ای جز امید نداریم، قدرت دست ما نیست ولی مهمترین وظیفه ما کسب آگاهی و آگاهی بخشی است.

نشست محیط زیست

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه