English

علیرضا طاهری:

افزایش ۳۳ درصدی بارش باران نسبت به سال گذشته

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی بیان کرد: باید با همین ظرفیت فعلی منابع تامین کننده آب شرب مشهد، دوره‌های اوج مصرف به ویژه در فصل تابستان را مدیریت کرد و حفر چاه جدید در دستور کار نیست.

افزایش ۳۳ درصدی بارش باران نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا طاهری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: میزان بارندگی در استان طی سال آبی جاری یعنی از مهر ۱۴۰۰ تا کنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد افزایش داشته است.

طاهری ادامه داد: در سال آبی جاری تا کنون ۱۳۳.۷ میلی متر بارندگی در استان ثبت شد که این رقم طی سال گذشته ۱۰۰.۵ میلیمتر بوده است و بارندگی در خراسان رضوی نسبت به میانگین ۴۰ ساله با ۱۷۳.۸ میلی متر با کاهش ۲۳ درصدی مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی تصریح کرد: امسال هیچ تخصیص جدیدی به بخش شرب مشهد صورت نگرفته و طی ۲ ماه گذشته با شرکت آبفای مشهد در بحث تخصیص جدید آب از دشت‌های ممنوعه غرب این شهر جلسات زیادی برگزار شده است.

وی متذکر شد: باید با همین ظرفیت فعلی منابع تامین کننده آب شرب مشهد، دوره‌های اوج مصرف به ویژه در فصل تابستان را مدیریت کرد و حفر چاه جدید در دستور کار نیست همچنین در سال جاری اجازه برداشت آب جدید در دشت‌های ممنوعه خراسان رضوی داده نمی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اعلام کرد: نبود آبگیری سدهای برق آبی، یکی از دلایل اصلی خاموشی‌های اخیر در خراسان رضوی است که البته این مشکل سراسری است مثلا در سال ۱۳۹۸ با بحران سرریز آب در سد کرخه خوزستان مواجه بودیم اما امسال به دلیل کمبود آب، حتی به برنجکاران آن محدوده مجوز کاشت برنج داده نشده است.

طاهری در خاتمه یادآور شد: شفاف سازی فعالیت‌ها و اطلاع رسانی به مردم یکی از مهمترین سیاست های این شرکت است و برای گذر از بحران آب باید همه مردم از بخشی از منافعشان بگذرند و در این زمینه همکاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه