English

سید حامد عاملی خبر داد:

اختصاص ۸۰ درصد آب مصرفی به حوزه کشاورزی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت:در حال حاضر ۸۰ درصد آب مصرفی در سطح استان به حوزه کشاورزی اختصاص می‌یابد.

اختصاص 80 درصد آب مصرفی به حوزه کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حامد عاملی ، استاندار اردبیل در نشست شورای مدیریت آب استان گفت:اصلاح شیوه کشاورزی استان اردبیل و مدیریت مناسب آب مصرفی در این بخش، منجر به پیشرفت استان در بخش کشاورزی می‌شود.

وی افزود: اصلاح شیوه کشاورزی استان اردبیل و مدیریت مناسب آب مصرفی در این بخش، منجر به پیشرفت استان در بخش کشاورزی می‌شود چرا که در حال حاضر ۸۰ درصد آب مصرفی به حوزه کشاورزی اختصاص می‌یابد و با وجود مصرف این حجم بسیار زیاد آب، ثمرات و دستاورد مورد انتظاری در حوزه کشاورزی کسب نمی‌کنیم.

استاندار اردبیل می‌گوید: تدوین برنامه تحول کشاورزی استان اردبیل در دست بررسی است که در کنار این موضوع، به‌دنبال استفاده از مشاوران متخصص و خبره در حوزه کشاورزی هستیم و با توجه به ظرفیت کشاورزی استان، تحول بخش کشاورزی منجر به پیشرفت استان اردبیل خواهد شد.

عاملی بیان کرد: استان اردبیل در حوزه آب مشکلاتی دارد که منشا برخی از این مشکلات، اقدامات بدون برنامه است که در طول چند ماه اخیر این رویه متوقف شده و برنامه‌ریزی تخصصی و مناسبی صورت گرفته که موضوع مدیریت آب استان اردبیل بر اساس برنامه دقیق پیگیری می‌شود.

او اظهار داشت: در حال حاضر موضوع کمبود آب، مسئله‌ای جهانی و بحران آینده بوده و در کشور و استان اردبیل هم وجود دارد که این مسئله در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات استانی، مورد توجه ویژه است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه