English

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان تاکید کرد:

رعایت نکات ایمنی در نصب و راه اندازی کولرهای آبی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بر رعایت نکات ایمنی در نصب و راه اندازی کولرهای آبی با شروع فصل گرما در کاشان تاکید کرد.

رعایت نکات ایمنی در نصب و راه اندازی کولرهای آبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، روح الله فدائی گفت: هرساله با شروع فصل گرما و راه اندازی وسایل سرمایشی (کولرها) ، متاسفانه حوادثی نظیر برق گرفتگی و سقوط از ارتفاع رخ داده که رعایت برخی نکات ایمنی در سرویس و تعمیر آنها در کاهش حوادث این حوزه تاثیر بسزایی خواهد داشت، برخی از این نکات برای اطلاع شهروندان گرامی  در ادامه آورده شده است.

وی افزود: قبل از انجام هر اقدام اعضای خانواده و ساکنین را مطلع نمائید تا از وصل نمودن ناخواسته جریان برق تا اتمام کار پیشگیری شود ( یک نفر را مسئول قطع و وصل برق تعیین کرده و با او بصورت مستقیم در ارتباط باشید و قبل از شروع کار بر روی کولر ها ، برق ورودی به این وسایل را کاملاً قطع کرده و سپس دست بکار شوید . (با استفاده از فاز متر اتصالی برق را چک کنید )

فدائی اضافه کرد: در خصوص کولرهای آبی که در بالکن و یا نقاطی قرار دارد که دسترسی به آنها سخت بوده و خطر سقوط وجود دارد ، حتماً ابتدا نسبت به تثبیت محل استقرارخود اقدام نمائید و هیچگاه بر روی کولر روشن فعالیتی انجام ندهید. چرا که رطوبت و برق می تواند خطرآفرین باشد. (علاوه بر آن امکان برخورد و گیر نمودن دست لابلای تسمه و دینام و قطعات گردان وجود دارد.)

این مقام مسئول به نکاتی دیگری شامل اینکه قبل از ترک منزل به قصد مسافرت ، حتماً شیر آب کولر را ببندید ، در خصوص کولر های گازی استفاده از سیم کشی استاندارد و متناسب با ظرفیت کولر مورد استفاده  الزامی بوده و باید مجهز به کلید های محافظ قطع جریان برق باشد تا در صورت بروز مشکل ، برق دستگاه قطع گردد ، بازدید دوره ای از کولر ها را در دستور کار داده و در هر بازدید نکات ایمنی نظیر قطع جریان برق را در نظر بگیرید .

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در پایان تاکید کرد:حتی المقدور از سرویس کاران مجاز و مجرب برای راه اندازی و سرویس وسایل سرمایشی کمک بگیرید و شاید حوادث از این دست داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه