English

مدیرکل استاندارد گیلان؛

نخستین گواهینامه دانش نماد بزودی اعطا می شود/درخواست برای استاندارد سازی آسانسورها بسیار پایین است

مدیر کل استاندارد گیلان، با تشریح اقدامات سازمان استاندارد گیلان به صدور گواهینامه‌های دانش نماد برای تولیدات دانش بنیان در گیلان اشاره کرد و بیان داشت: صدور این گواهینامه‌ها به زودی آغاز می‌شود و طی چند هفته آینده شاهد اعطای نخستین گواهینامه دانش نماد خواهیم بود.

نخستین گواهینامه دانش نماد بزودی اعطا می شود/درخواست برای استاندارد سازی آسانسورها بسیار پایین است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، «مهناز جعفریان» امروز(دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره کل استاندارد گیلان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» گفت: هر جا که به دنبال تولید و دانش باشیم بدون مفهوم کیفیت قابلیت اجرایی شدن را ندارد.

مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه امروز با مجموعه‌ای از مصرف کنندگان مواجهیم که نتوانستیم اعتمادشان را به کالاهای جدید جذب کنیم افزود: در کشور ما سازمان ملی استاندارد تایید کننده کالاهای جدید است و کالایی بدون تایید این سازمان استاندارد نبوده و از کیفیت برخوردار نیست.

وی با تشریح اقدامات سازمان استاندارد گیلان به صدور گواهینامه‌های دانش نماد برای تولیدات دانش بنیان در گیلان اشاره کرد و بیان داشت: صدور این گواهینامه‌ها به زودی آغاز می‌شود و طی چند هفته آینده شاهد اعطای نخستین گواهینامه دانش نماد خواهیم بود.

مدیرکل استاندارد گیلان؛

جعفریان با اشاره به ارزیابی و نظارت بر واحدهای تولیدی استان اظهارکرد: در نتیجه این ارزیابی‌ها، از گواهینامه‌های صادر شده، برای ۲۰۳ فرآورده گواهینامه استاندارد ابطال و در ۵۱ فرآورده گواهینامه تعلیق شده است.

به گفته وی عدم تایید کیفیت کالا و متوقف شدن تولید بیش از یکسال از دلایل ابطال این گواهینامه‌ها بوده است.

مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه به ۷۰۰ مورد از واحدها اخطار و تذکر کتبی داده شد اذعان کرد: در کمیسیون ماده ۴۲ به ۳۲ پرونده رسیدگی و رای صادر شد.

جعفریان بازرسی‌های انجام شده در طرح طاها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در قالب این طرح ۱۲ هزار بازرسی انجام شده است که در ۵۸۰ واحد صنفی، ۹۵۰ مورد فرآورده غیر استاندارد جمع‌آوری شد که پنج درصد از واحدهای صنفی ما دارای فرآورده صنفی غیرمجاز بوده‌اند.

وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز پوشاک تحت پوشش استاندارد قرار نگرفته است بیان کرد: در ماه رمضان برای نظارت بر کالاهای پرمصرف، سه هزار و ۳۰۰ واحد صنفی مورد بررسی قرار گرفت و ۹۸ نمونه‌برداری از فرآورده‌های پرمصرف چون شکر، پنیر، روغن انجام شد که از این تعداد، ۵۶ واحد صنفی فرآورده‌های عیر استاندارد شامل ۱۳۰ محصول را توزیع می‌کردند که نشان از کم توجهی به علامت استاندارد توسط عموم مردم است.

مدیرکل استاندارد گیلان؛

جعفریان با بیان اینکه از هشت هزار و ۱۰۰ ترازو و وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد استان ۸.۷ درصد کم‌فروشی داشتند اعلام کرد: چهار هزار و ۴۱۹ تست از نازل جایگاه های بنزین و گازوئیل انجام شد که کمتر از یک درصد خطای مثبت داشتیم و از ۳۲۲ نازل سی ان جی مورد ارزیابی، ۹ نازل معادل سه درصد مشکل داشته که اصلاح شد.

وی با اشاره به لزوم استانداردسازی آسانسور مجتمع‌های تجاری و مسکونی که متاسفانه چند روز پیش شاهد سقوط یک جوان به چاه آسانسور بودیم تاکید کرد: در سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ درخواست برای استاندارد سازی آسانسورها داشتیم که بسیار پایین است. از این تعداد، هزار و ۶۳۵ مورد منجر به صدور گواهینامه شده و ۷۴۰ مورد با نواقصی مواجه بودند که باید اصلاح شده تا گواهینامه دریافت کند.

مدیرکل استاندارد گیلان متذکر شد: صددرصد آسانسورها موقع نصب مورد ارزیابی قرار می‌گیرند اما بعد از گذشت یکسال مجدد باید ارزیابی‌ها تمدید شود تا شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به استانداردسازی تجهیزات بازی و شهربازی‌‌ها با بیان اینکه در این حوزه همچنان مشکل داریم و در حال رایزنی با شهرداری‌ها هستیم تصریح کرد: در حوزه شهربازی‌ها و تجهیزات بازی از مجموع ۶۶۸ مورد ارزیابی شده، ۳۷۴ مورد منطبق بوده و ۲۹۴ مورد مشکل دارند که باید اصلاح شوند.

صدور 7 گواهینامه حلال در گیلان

جعفریان با اشاره به پروانه کاربرد نشان حلال برای محصولات کشاورزی استان گفت: در مجموع هفت گواهینامه نشان حلال برای محصولات تولیدی گیلان صادر شده است.

وی با بیان اینکه نخستین نشان استاندارد حلال در صنعت چای سال گذشته صادر شد اذعان کرد: یش از این ۲ واحد تولیدی لبنیات، ۲ کشتارگاه طیور و ۲ محصول کشاورزی در استان گیلان نیز موفق به دریافت نشان استاندارد حلال شده بودند.
مدیرکل استاندارد گیلان صدور گواهینامه استاندارد برای محصولات صادراتی و وارداتی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان ساخت: طی سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ فرآورده صادراتی و وارداتی به تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ مورد صادراتی و هزار و ۱۸۰نمونه وارداتی مورد بررسی قرار گرفته و برایشان گواهینامه استاندارد صادر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه