English

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس:

امسال شهرک صنایع تبدیلی کشاورزی در مراغه کلنگ زنی می‌شود

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی مراغه گفت: امسال شهرک صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان کلنگ زنی می‌شود.

امسال شهرک صنایع تبدیلی کشاورزی در مراغه کلنگ زنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، علی علیزاده در جمع مردم مراغه در حسینیه مهدیه پیر روشنایی این شهرستان اظهار داشت: در سال های گذشته کشاورزان مراغه به عنوان قطب کشاورزی منطقه با ضررهای اقتصادی در زمینه فروش محصولات خود روبرو بوده اند.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل بزرگ، ایجاد شهرک صنایع تبدیلی کشاورزی راهکاری موثر بوده که تاکنون  نیز در این راستا با رایزنی های انجام شده، توانستیم وزارت جهاد کشاورزی را مجاب به سرمایه گذاری در شهرک صنایع تبدیلی کنیم.

علیزاده اعلام کرد: در رایزنی با وزیر اقتصاد نیز مقرر شد تا ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای راه اندازی و ایجاد صنایع دانش بنیان در این شهرستان تخصیص یابد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس با بیان اینکه ۲ سال پیش شاهد ۱۸ هزار بیکار تحصیلکرده جوان در این شهرستان بودیم، گفت: شرایط آن زمان شهرستان مراغه، متاسفانه در بدترین شرایط و با انباشت مشکلات و کمبود بودجه دولت قرار داشت.

وی افزود: در ادارات شهرستان مراغه جایی برای استخدام نبود و اشتغال دغدغه های شهروندان بود.

علیزاده ادامه داد: در این راستا و برای حل مشکل بیکاری موجود در این شهرستان به دنبال جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی بودیم و این در حالی بود که شهرک‌صنهتی به شهر ارواح تبدیل شده و فقط چند واحد تولیدی در آن فعال بود.

وی اضافه کرد: برای راه اندازی واحدهای تولیدی، از سرمایه گذار بخش خصوصی دعوت به حضور در شهرک صنعتی کردیم اما مشکلاتی از جمله راه دسترسی و تامین آب و گاز مورد نیاز واحدها وجود داشت.

وی با بیان اینکه ۲ سال پیش، زیرساخت های سرمایه گذاری در این شهرستان نزدیک صفر بود، گفت: آن زمان ۶۴ روستای این شهرستان فاقد شبکه گاز رسانی بود و حتی تامین گاز مشترکان شهری نیز با مشکل مواجه بود.

نماینده مراغه و عجب شیر افزود: با رایزنی های انجام شده با وزیر نفت و با هماهنگی های انجام شده با شرکت گاز آذربایجان شرقی اقدام به رفع این مشکل شد.

وی ادامه داد: در این راستا ۶۰ میلیارد تومان از مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار استانی برای توسعه شبکه گاز این شهرستان تخصیص یافت و ظرفیت گاز رسانی از ۱۲۰ متر مکعب به ۲۴۰ متر مکعب افزایش یافت که این امر موجب شد تا نیاز این شهرستان در بخش خانگی و صنعت تا ۲۵ سال آینده تامین شود.

علیزاده با بیان اینکه در سال های گذشته صنایع مراغه با مشکل تامین آب مورد نیاز از طریق سهمیه تخصیصی از آب سدعلویان مواجه بودند، گفت: در راستای رفع این مشکل زیرساختی برای تولید نیز با رایزنی های انجام شده و اخذ مجوز ماده ۲۳ برای توسعه ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب، آب مورد نیاز صنایع این شهرستان از طریق آب خروجی این تصفیه خانه تامین خواهد شد.

وی اعلام کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در زمینه توسعه شبکه گاز، تا پایان امسال روستای بدون گاز در این شهرستان نخواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت منطقه ویژه اقتصادی مراغهگفت: برای راه اندازی این منطقه اقتصادی که می تواند زیرساخت مناسبی برای توسعه و رونق تولید در این شهرستان باشد، رایزنی های متعددی با وزیر صمت انجام شد و در این راستا با دستور وزیر، شرکت ایدرو به عنوان سرمایه گذار این منطقه انتخاب شد و اکنون نیز در حال مطالعه برای راه اندازی است.

وی با اشاره به مشکلات راه های روستایی این شهرستان افزود: در سال های گذشته برخی از روستاهای این شهرستان فاقد راه دسترسی مناسب بودند و اهالی آنها با مشکلات عدیده ای برای انجام امور اداری مواجه بودند و برگزاری انتخابات در این روستاها نیز در فصول سرد سال امکان پذیر نبود.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل چندین ساله نیز اعتبارات مناسبی تخصیص یافته و به زودی شاهد رفع این دغدغه نیز خواهیم بود.

وی در خصوص جاده مراغه - هشترود هم گفت: برای تامین بوجه مورد نیاز، از طریق ماده ۵۶ تنظیم مقررات سازمان برنامه و بودجه،امسال ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح بزرگ اختصاص می یابد.

وی گفت: پیش بینی می شود با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، امسال ۳۵ کیلومتر از آزادراه مراغه - هشترود تکمیل و به بهره برداری برسد.

علیزاده افزود: با رایزنی های انجام شده ردیف بودجه ای برای حذف پیچ های خطرناک و نقاط حادثه خیز جاده فعلی مراغه هشترود تخصیص می یابد.

وی با اشاره به طرح احداث کنارگذر جنوبی مراغه افزود: برای اجرای این طرح که با ایجاد میدان پرواز همراه خواهد بود، با رایزنی های انجام شده و با تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال جاری صاحب ردیف بودجه ملی شده است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال های گذشته، بخش بهداشت و درمان مراغه با مشکلات و کمبودهایی روبرو بود، افزود: در راستای تبدیل مراغه به قطب درمان و توسعه زیرساخت های درمانی، طرح احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی این شهرستان وارد ردیف های بودجه ملی شده است.

وی ادامه داد: همچنین با توافق انجام شده با سازمان تامین اجتماعی ۱۵۰ تخت  به ظرفیت این بیمارستان افزوده می شود تا شاهد شکل گیری و ایجاد یکی از بزرگترین مراکز درمانی آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور در این شهرستان باشیم.

وی اضافه کرد: با احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی این شهرستان که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، برای ۲ هزار نفر در این شهرستان شغل ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه برای تبدیل دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان بسترسازی زیرساختی نیاز است، گفت: با احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی، تکمیل بیمارستان های ارتش و خصوصی خواجه نصیر و نیز راه اندازی رشته پزشکی شاهد تحقق این آرزوی بزرگ مردم مراغه خواهیم بود.

علیزده اظهار امیدواری کرد: براساس موافقت وزارت بهداشت و درمان، برای اولین بار دانشجوی پزشکی در دانشکده علوم پزشکی مراغه در سال تحصیلی جدید پذیرش خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه