English

نماینده مردم مراغه در مجلس:

۴۰ روستای مراغه فاقد راه دسترسی مناسب است

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون ۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار بخش سراجوی مراغه فاقد راه مناسب بوده و رفع این کمبود در جهت تسهیل تردد اهالی این منطقه ضروری است.

۴۰ روستای مراغه فاقد راه دسترسی مناسب است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، علی علیزاده در حاشیه بازدید چندساعته مسئولان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از راه‌های روستایی بخش «قوری‌چای غربی»شهرستان مراغه اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار بخش سراجوی مراغه فاقد راه مناسب بوده و رفع این کمبود در جهت تسهیل تردد اهالی این منطقه ضروری است.

وی افزود: بر همین اساس باید ۱۶۸ کیلومتر راه روستایی برای این روستاهای محروم ساخته شود.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، تخصیص اعتبارات برای بهسازی راه‌های روستایی نه براساس جمعیت بلکه براساس میزان برخورداری آنها خواهد بود و این امر می‌تواند گام مهمی در عمران و محرومیت‌زدایی مناطق محروم در کشور باشد.

وی به فعالیت‌های عمرانی جاری در بخش راه‌های روستایی شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: با تخصیص اعتبار لازم طرح‌های احداث پل زیرگذر داش‌آتان، خداجو، زیرگذر کهجوق و تازه‌کند تا پایان فصل کاری امسال تکمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس موافقت وزارت راه و شهرسازی با تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ملی بخشی از محور مراغه – هشترود روکش آسفالت شده و آسفالت کنونی محور مراغه – بناب روبروی پادگان امام رضا (ع) این شهرستان نیز ترمیم و بهسازی خواهد شد.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور نیز گفت: در حال حاضر درصد برخورداری روستاهای مراغه از راه‌های روستایی نسبت به میانگین کشوری که ۸۱ درصد بوده، پایین‌تر است.

خداداد مقبلی افزود: برای مناسب‌سازی راه‌های روستایی در کشور و به ویژه در این شهرستان تلاش می‌شود، میزان برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار ارتقا یابد.

وی ادامه داد: بر اساس تاکید وزارت راه و شهرسازی، احداث راه‌های روستایی در روستاهای فاقد راه اولویت‌بندی شده و در صورت اخذ موافقت‌نامه برای ساخت آنها اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: در اولویت‌بندی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها وزارت راه و شهرسازی، اعتبارات به صورتی اختصاص می‌یابد که بتوان روستاهای محروم از راه مناسب را بهره‌مند کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی نیز گفت: امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه روستایی و روکش آسفالت راه‌های روستایی مراغه پیش‌بینی شده است.

اروجعلی علیزاده افزود: در این راستا روکش آسفالت در محورهای روستایی علویان - یایشهری، خرمازرد، خطب، داش‌آتان – کرده‌ده، کهجوق- کهلان، خداجو، جیبینلو، نرج‌آباد، جهانگیر - اصفهانجیق پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین تکمیل پل خطب و بهسازی راه روستایی آغبلاغ علیا، داش بلاغ بازار- بلبل- اروتاقشلاق و سرکارآباد با تخصیص اعتبار لازم انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین با تخصیص حدود چهار میلیارد تومان اعتبار نیز احداث راه‌های روستایی ساروجه، کوسه صفر، خطب سفلی و گلچوان به طول حدود ۲۴ کیلومتر امسال انجام خواهد شد.

وی افزود: برای احداث پل زیرگذر داش‌آتان نیز ۱.۶ میلیارد تومان اعتبار و برای احداث پل تازه‌کند و مغانجیق هرکدام حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه