English

علیزاده:

پیشنهاد مکتوب ایران برای مذاکره از بهانه‌جویی عربستان جلوگیری می‌کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد پیشنهاد مکتوب ایران برای برگزاری دور جدید گفتگوها از بهانه گیری های ریاض جلوگیری می کند.

پیشنهاد مکتوب ایران برای مذاکره از بهانه‌جویی عربستان جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، علی علیزاده با اشاره به آمادگی کشورمان برای برگزاری دور جدید گفت‌وگوها عربستان اظهار داشت: دور کردن مزاحم ها از قبیل آمریکا و اسرائیل از منطقه و سپس ایجاد محبت و دوستی میان کشورهای همسایه سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران برای مذاکره با عربستان پیش قدم شد در حالی که این کشور ظلم های بسیاری علیه کشورمان مانند فاجعه منا و مردم منطقه مانند تجاوز به یمن داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایران درصدد عاری کردن منطقه از مستکبران است تا همسایگان با صلح و دوستی مشکلاتشان را حل کنند، ادامه داد: بر این اساس مشاهده شد که چهار دور مذاکره میان تهران و ریاض برگزار شد اما چون مبنا و پایه ای وجود نداشت، از سوی عرببستان مذاکرات برهم ریخت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین ایران برای جلوگیری از بهانه جویی ها پیشنهاد مکتوب به عربستان داد تا اگر آنها واقعا درصدد حل مشکلات هستند مذاکرات انجام شود و نتایج مطلوب بدست بیاید.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همسایگان همگی کشورهای مسلمان هستند لذا باید بتوانند بر اساس ارزش های اسلامی اختلافاتشان را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: ارتباطات ایران با سایر همسایگان رو به توسعه و بهبود است لذا امیدواریم سعودی ها نیز به این جریان بپیوندند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه