English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تأکید کرد:

لزوم استعلام از اوقاف قبل از انجام معاملات ملکی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به دستور استاندار مازندران مبنی بر اینکه سازمان‌ها و نهادها قبل از هرگونه معاملات ملکی از اوقاف در خصوص وقفی بودن و یا نبودن اراضی استعلام بگیرند‌، گفت: استعلام از اوقاف سبب می‌شود تا قبل از ساخت و ساز و یا تغییر کاربری‌ها اراضی اوقافی برای مالک مشخص شود.

لزوم استعلام از اوقاف قبل از انجام معاملات ملکی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در دیدار مدیران اوقاف استان با استاندار مازندران با بیان اینکه این استان دارای یک هزار و 361 امامزاده، حدود 15 هزار موقوفه و 215 هزار رقبه است، اظهار داشت: حدود 70 درصد نیات موقوفات مازندران مربوط به حضرت سیدالشهدا(ع) و تعزیه‌داری در ماه‌های محرم و صفر است که بخش عظیمی از موقوفات استان را شامل می شود.

وی ادامه داد: طی 3 سال اخیر با به روزرسانی و انعقاد 50 هزار سند اجاره موقوفات و ثبت 282 وقف جدید در مازندران شاهد افزایش عوائد موقوفات و در نتیجه اجرای امینانه نیات هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان داشت: در حوزه عمرانی، اوقاف استان در کنار اجرای پروژه‌های طرح جامع در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان؛ سرمایه گذاری در موقوفات را دنبال می‌کند که طی 3 سال اخیر 30 پروژه عمرانی موقوفات را به ارزش 4 هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح و یا کلنگ‌زنی کرده و اکنون نیز 10 طرح سرمایه‌گذاری بزرگ در بخش‌های تجاری، زیارتی، خدماتی، مسکونی، کشاورزی و صنعتی به ارزش 5 هزار میلیارد ریال در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات املاک دولتی و خصوصی بحث وقفی بودن ملک است که پیش از نقل و انتقال و یا ساخت بنا از اوقاف استعلامی دریافت نمی‌شود، افزود: استعلام از اوقاف سبب می‌شود تا قبل از ساخت و ساز و یا تغییر کاربری‌ها اراضی اوقافی برای مالک مشخص شود.

حجت الاسلام حیدری تأکید کرد: به دستور استاندار مازندران، سازمان‌ها و نهادها قبل از هرگونه معاملات ملکی از اوقاف در خصوص وقفی بودن و یا نبودن اراضی استعلام بگیرند‌.

وی با بیان اینکه این نهاد آمادگی همکاری با دستگاه‌های اجرایی و مردم را در اجرای شعار سال دارد، تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه مازندران با در اختیار داشتن 400 هکتار اراضی کشاورزی در بحث تولید و اشتغال گام‌های اثرگذاری برداشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به تسریع در اجرای 207 پروژه در دست اجرای اوقاف استان اشاره کرد و گفت: 70 درصد موقوفات مازندران به نیت امام حسین (ع) است و با تعامل واقف توانستیم بیشترین خدمات را بدهیم.

وی خدمات‌رسانی اوقاف در بحث درمانی را بی‌بدیل دانست و ادامه داد: در دوران کرونایی اوقاف مازندران با خرید دستگاه اکسیژن ساز، تجهیز اتاق عمل، خرید دستگاه ام. ار. ای و تولید ماسک و سایر فعالیت‌های پزشکی در استان همراه با دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

حجت الاسلام حیدری اهدای 200 هزار بسته کالای معیشتی را از دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد و افزود: اوقاف مازندران علاوه بر اجرای طرح افق (اقدامات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) در اماکن متبرکه به خدمات بهداشتی و نهالکاری پرداخته است.

وی فرارسیدن بهار قرآن و ماه مبارک رمضان مقارن با بهار طبیعت را در قرن جدید به فال نیک گرفت و اظهار داشت: اعزام مبلغان به اماکن متبرکه، برگزاری محفل انس با قرآن در امامزادگان و اعطای بسته‌های معیشتی از برنامه‌های ما در استان مازندران است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، طرح ملی مسکن، حمایت از تولید، حمایت از دانش‌آموزان کم بضاعت، تجهیز ابزار درمانی و فرهنگی را از خدمات اوقاف و امور خیریه استان مازندران دانست و خاطرنشان ساخت: اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، دینی و بهداشتی در این نهاد استمرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه