English

همزمان با رفع مشکلات، فرهنگ ماندن در روستا باید تقویت شود

استاندار قم گفت: همزمان با رفع مشکلات، فرهنگ ماندن در روستا باید تقویت شود.

همزمان با رفع مشکلات، فرهنگ ماندن در روستا باید تقویت شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان قم، اظهار داشت: ما در جابه‌جایی مدیران استان؛ از منظر عواملی چون سرعت انجام کارها، تغییر ذائقه و نگاهی که با روی کارآمدن دولت سیزدهم ایجاد شده، ورود کردیم، و تلاش داشتیم، در این شرایطی که کشور نیاز به کار و تلاش دارد، ذهن خود را آلوده به برخی مسائل نکنیم، و تغییرها در یک روال طبیعی رقم بخورد.

استاندار قم با اشاره به عملکرد فرماندار سابق شهرستان قم طی سه سال گذشته که در این منصب قرار داشته یادآور شد: فرمانداری قم در این مدت همه تلاشش این بوده که با پرهیز از نگاه صنفی و حزبی، نگاه‌های جامع و کاملی به موضوع‌ها داشته باشد.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه، به اقدام‌هایی که در فرمانداری قم صورت گرفته یک رضایت نسبی وجود دارد تصریح کرد: مسئولانی که در قم خدمت می‌کنند، شایسته تکریم هستند، چراکه فعالیت در جوار حرم حضرت معصومه (س) امتیاز بزرگی است.

استاندار قم همچنین ظرفیت بی‌نظیر قم در داشتن نیروی انسانی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در این استان نیروهای خیلی خوبی داریم، با توجه به امیدواری که در دولت از نظر تامین منابع مالی به وجود آمده، احتمالا در سال ۱۴۰۱ مقداری مدل برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی تفاوت کند، باید منتظر مباحثی مانند صندوق توسعه استانی که بین دولت و مجلس شورای اسلامی مطرح است، باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در قم به جهت جغرافیایی که داریم، شاهد تمرکز بیش از ۹۰ درصد جمعیت در داخل شهر قم هستیم گفت: باید به بخش‌های مختلف توجه جدی داشته باشیم و نگذاریم جمعیتی که در مناطق روستایی استان سکونت دارند به داخل شهر قم بیایند.

وی اضافه کرد: در این خصوص یک مسیری شروع شده ما نیز همواره در چهارماه گذشته به‌واسطه حضور در روستاها و شهرهای اطراف قم بنا داشتیم، فرهنگی را جاری کنیم و ارائه خدمات و رفع موانع و مشکل‌ها نیز به گونه‌ای باشد که تمایل آمدن به قم و اسکان دائمی را بگیریم، و کمک کنیم که اهالی روستا در همان محل سکونت خود بمانند.

وی گفت: ما در انتخاب فرماندار جدید شهرستان قم دنبال این بودیم، که فردی را در این جایگاه قرار دهیم که هماهنگی کاملی با مدیریت شهری و مجموعه‌های دیگر داشته باشد.

شاهچراغی یادآور شد: فرماندار سابق با توجه به سوابق اجرایی که از آن برخوردار بود، در این زمینه توجه جدی داشت، از این رو باید یک کسی را می‌آوردیم که علاوه بر آشنایی و اِشرافیت به مسائل، نگاه انقلابی و جهادی که یک امر ضروری در دولت جدید است، نیز داشته باشد.

استاندار قم بیان کرد: آن چیزی که در سیاست‌های ما قطعی است، همراهی و هماهنگی و یکپارچگی بخش‌های مختلف استان می‌باشد، البته وجود اختلاف سلیقه‌ها امری طبیعی است.

وی تاکید کرد: از حداقل منابع، حداکثر استفاده را بکنیم و بهره‌گیری از ظرفیت‌ نیروهای مردمی و جهادی در دستور کار باشد، در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و رسیدگی به نیازمندان و تنگدستان، نیازمند مشارکت جدی مردم هستیم، باید کمک کنیم و مانع نباشیم.

عباس ذاکریان که تا پیش از این معاون خدمات شهری و تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم بود، با حکم استاندار قم به عنوان فرماندار جدید قم منصوب شد.

مرتضی حیدری از بیست‌وهشتم اسفندماه ۹۷ فرماندار قم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه