English

آذر رضایی پور:

خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی می باشد

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: فعالیت این سامانه ناپایدار منجر به وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد به صورت بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی می باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای، چند روزی است که این استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی به اشکال بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید قرار گرفته است که انتظار می‌رود تا روزهای پایانی هفته به فعالیت خود ادامه دهد.

رضایی پور در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: فعالیت این سامانه ناپایدار منجر به وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد به صورت بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: بر همین اساس امروز و همچنین روز چهارشنبه دمای هوا افزوده می‌شود ولی در روزهای پایانی سال شاهد کاهش دما خواهیم بود که در نواحی کوهستانی بارش‌ها به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه متذکر شد: در روز پنجشنبه هفته جاری بر حجم و گستره بارش‌ها افزوده می‌شود و در این مدت بارش‌های رگباری همراه با وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه با احتمال وقوع خسارت برای برخی نواحی پیش‌بینی می‌شود.

رضایی پور اظهار کرد: هم اکنون شهرستان‌های قوچان، کلات، درگر، مشهد، گلمکان و چناران همراه با مه رقیق است و ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد از تربت جام با ۱۰۸ کیلومتر در ساعت و بالاترین میزان بارش از کلات با ۲ میلیمتر گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی یادآور شد: طی ۲۴ ساعته گذشته قوچان با پنج درجه بالای صفر و مه‌ولات با ۲۶ درجه سلسیوس، سردترین و گرمترین نقاط استان گزارش شدند.

رضایی پور خاطرنشان کرد: دمای هوای مشهد در این مدت بین هشت و ۱۴ درجه بالای صفر در نوسان بود و پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در گرمترین ساعات امروز به ۲۰ درجه بالای صفر برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه