English

محمد رضا خلف باغی؛

یزد بهترین پایگاه تولید و توسعه گلخانه های پرورش گل و گیاه

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد گفت: با توجه به تعدد وجود گلخانه های فصلی در استان یزد ظرفیت برگزاری چند نمایشگاه تخصصی گل و گیاه وجود دارد.

یزد بهترین پایگاه تولید و توسعه گلخانه های پرورش گل و گیاه

محمد رضا خلف باغی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج یزد، در خصوص برگزاری نمایشگاه تخصصی گل و گیاه در آستانه نوروز ۱۴۰۱ گفت: نمایشگاه گل و گیاه برای اولین بار با پیشنهاد سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد به صورت تخصصی در آستانه سال جدید و مقارن با هفته منابع طبیعی برگزار شد.

 محمدرضا خلف باغی افزود: با توجه به اینکه یزد شهر کویری است و مردم علاقه به کاشت گل و گیاه دارند به طور معمول در پایان سال و هفته منابع طبیعی استقبال زیادی به کاشت درخت می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان یزد و در مرکزیت کشور، نیازهای استانهای جنوب و جنوب شرق کشور را پوشش می دهد و می تواند پایگاه خوبی برای توسعه تولید گل و گیاه استان های همسایه باشد.

خلف باغی با اشاره به گلخانه های فراوان در استان یزد و پرورش گل های شاخه بریده و فصلی، عنوان کرد: با این ظرفیت، امکان برگزاری نمایشگاه بزرگ گل ،گیاه و باغبانی در آستانه نوروز فراهم می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی عنوان کرد: این سازمان مشاورین خود را جهت راهنمایی و پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان و کارشناسان ناظر را، جهت سلامت محصولات نمایشگاه به منظور نمونه گیری از گیاهان قبل از توزیع مستقر نموده است.

وی از قیمت مناسب و واقعی گل و گیاهان در این نمایشگاه گفت و افزود: این نمایشگاه باعث شد تا مغازه هایی که در سطح شهر گل و گیاه را با قیمت غیر واقعی عرضه می کردند قیمت ها را تعدیل نمایند.

خلف باغی افزود: این نمایشگاه مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت و بیشترین قشر بازدید کننده خانواده ها و جوانان بودند.

وی ازرویکرد حمایت برگزاری نمایشگاه تخصصی کشاورزی و دامپروری ،صنایع و ادوات کشاورزی در سال آینده خبر داد و عنوان کرد: در نظر است تا در طول سال چند نمایشگاه گل و گیاه و کشاورزی در استان برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه