English

حمید اقبالی:

اجرای طرح مدیریت جنگل های "دست کاشت" در بردسکن

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن بیان کرد: جوان سازی عرصه های طاق زارها، کنترل آفات و امراض سطح جنگل های دست کاشت و مبارزه با حیوانات موذی و جوندگان از جمله اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

اجرای طرح مدیریت جنگل های "دست کاشت" در بردسکن

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمید اقبالی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی در خبری اطلاع رسانی کرد و گفت: اجرای طرح مدیریت جنگل های "دست کاشت" در هزار و ۲۰ هکتار از عرصه های طبیعی شهرستان بردسکن در خراسان رضوی.

اقبالی در ادامه این خبر اضافه کرد: این طرح در قالب طرح پرورشی هرس طاق زارها با هدف جوان سازی این عرصه ها و مدیریت جنگل های دست کاشت "عبدل آباد" در شهرستان بردسکن اجرا شده است.

وی همچنین تاکید کرد: جوان سازی عرصه های طاق زارها، کنترل آفات و امراض سطح جنگل های دست کاشت و مبارزه با حیوانات موذی و جوندگان از جمله اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن در ادامه اظهار کرد: در این طرح کارشناسان طاق های آفت زده را  شناسایی و کَف بُر و یا هرس می کنند.

وی یادآور شد: افزایش کاشت پوشش گیاهی و ایجاد تنوع و غنای گونه در منطقه و لزوم جلب مشارکت همه اقشار جامعه در حفظ، توسعه و احیای منابع طبیعی از اهداف این اداره می باشد.

اقبالی در خاتمه خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور، مشارکت عموم جامعه را می طلبد و با توجه به این که ۲۳ درصد زمین‌های ملی بردسکن در کانون بحرانی فرسایش بادی خراسان رضوی واقع  است جلب مشارکت عمومی در حفظ و احیای منابع طبیعی مستلزم وجود حس مسوولیت افراد جامعه نسبت به مسایل منابع طبیعی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه