English

حامد افتخارزاده:

جانمایی خدمات مطلوب و مورد نیاز زائران در مجتمع های بین راهی

رییس اداره بازرگانی اداره‌ کل راهداری خراسان رضوی بیان کرد: نقش مجتمع های بین راهی در ارتقای ایمنی جاده ها بسیار حائز اهمیت است و شامل جایگاه سوخت، رستوران، واحدهای تجاری و خدماتی، مسجد یا نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی عمومی هستند.

جانمایی خدمات مطلوب و مورد نیاز زائران در مجتمع های بین راهی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حامد افتخارزاده رییس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: این استان رتبه سوم احداث مجتمع های خدمات رفاهی و خدماتی بین راهی را دارد و در مجتمع های رفاهی بین راهی خدمات مطلوب و مورد نیاز زائران جانمایی و ارایه شده است اظهار کرد:

افتخارزاده در ادامه این خبر اضافه کرد: در حال حاضر تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی فعال در سطح استان به ۵۱ باب رسیده و خراسان رضوی در رتبه سوم کشور از حیث تعداد مجتمع‌های در حال بهره‌برداری قرار گرفته است.

رییس اداره بازرگانی اداره‌ کل راهداری خراسان رضوی افزود: نقش مجتمع های بین راهی در ارتقای ایمنی جاده ها بسیار حائز اهمیت است و این مجتمع‌ها شامل جایگاه سوخت، رستوران، واحدهای تجاری و خدماتی، مسجد یا نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی عمومی هستند.

وی همچنین تصریح کرد: این مجتمع ها به گونه‌ای طراحی می‌شود که تمامی نیازهای مسافران جاده‌ای را برآورده کرده و نیاز به توقف‌های مکرر برای دریافت هر کدام از خدمات فوق به حداقل برسد و در نهایت باید اذعان کرد باعث افزایش ایمنی راه‌ها شده است.

رییس اداره بازرگانی اداره‌ کل راهداری خراسان رضوی اظهار کرد: هدف از احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی، فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران با ارائه خدمات متمرکز و مناسب جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده ها و تمرکز آنها در یک مکان، توسعه زیر ساخت های تفریحی رفاهی و خدمات فنی وعمومی برای مسافران است.

وی یادآور شد: فراهم سازی امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن، ارائه اطلاعات جاده ای توریستی و زیارتی به صورت شبکه سراسری، جلوگیری از آلودگی زیست محیطی ، تقویت جاذبه های توریستی و تفریحی در کشور، ایجاد بستری مناسب جهت اشتغال زایی همگی از اهداف احداث و ایجاد این مجتمع های خدمات بین راهی است.

افتخارزاده متذکر شد: بیش از نیمی از سوانح جاده ای بر اثر واژگونی و تصادف ناشی از خواب آلودگی رانندگان است زیرا رانندگان در حین رانندگی از استراحت کافی برخوردار نمی شوند و برای کاهش تصادف جاده ای، احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی می تواند نقش مهمی در کاهش سوانح جاده ای داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه