English

به مناسبت دهه فجر؛

کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده سقز افتتاح شد

به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده شهرستان سقز افتتاح شد.

کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده سقز افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده شهرستان سقز با حضور علی محمدیان، معاون هماهنگی عمرانی فرمانداری سقز و جمعی از مسئولان ادارات  افتتاح شد.

علی محمدیان، در این آئین با اشاره به نقش مهم کتابخانه های عمومی در ارتقای بصیرت و آگاهی، گفت: افتتاح این کتابخانه که با تلاش های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میسر شده است قابل تقدیر و ارزشمند است.

معاون هماهنگی عمرانی فرماندار سقز بر لزوم ارتقای کیفی و کمی کتابخانه های عمومی تاکید کرد و افزود: زمینه سازی به منظور دسترسی تمامی مردم به کتابخانه امری ضروری است و این مهم با تلاش مسئولان در شهرها و روستاها و همکاری و مشارکت مردم و خیرین امکانپذیر است.

معاون فرماندار سقز بیان کرد: حمایت از این نهاد فرهنگی که با هدف ارتقای سرانه مطالعه و توسعه فرهنگی کشور فعالیت می کند وظیفه ای همگانی است و همه باید به این مهم توجه داشته باشیم.

سمیه ایزدیار، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سقز نیز در آئین افتتاح و بازگشایی کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده با اشاره به تلاش های شبانه روزی برای راه اندازی این کتابخانه، عنوان کرد: ساختمان قبلی کتابخانه این روستا به دلیل ساخت سد و تخریب آن قابل استفاده نبود و به همین دلیل کتابخانه به مکان فعلی انتقال پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه  ساختمان کتابخانه با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان فراهم شده است، افزود: کتابخانه مذکور شامل بخش های مخزن، سالن مطالعه و بخش کودک است که در زمینی به مساحت 150 متر مربع ایجاد شده است.

ایزدیار گفت: هم اکنون بالغ بر 11 هزار جلد کتاب با موضوعات متنوع و گوناگون در کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده سقز در دسترس عمومی قرار دارد و همچنین علاقمندان می توانند از خدمات متنوع آن بهره مند شوند.

 اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سقز اضافه کرد: شهرستان سقز دارای 5 باب کتابخانه عمومی نهادی در شهرهای سقز و صاحب و همچنین روستاهای سرا و میرده است و 10 باب کتابخانه مشارکتی نیز در این شهرستان فعالیت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه