English

فرزانه عنوان کرد

تعیین تکلیف پسماندهای کشاورزی و پزشکی/بازنگری مطالعات محل دفن پسماند ویژه استان

کارگروه مدیریت پسماند استان همدان با حضور معاون امور عمرانی استاندار به مباحث متعددی از جمله ساماندهی مراکز بازیافت پسماند جاده انصارالامام، ساماندهی پسماندهای صنعتی استان و بازنگری مطالعات محل دفن پسماند ویژه استان پرداخت.

تعیین تکلیف پسماندهای کشاورزی و پزشکی/بازنگری مطالعات محل دفن پسماند ویژه استان

به گزارش خبرگزاری موج همدان و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان این کارگروه با ورود معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان به مسئله ساماندهی مراکز بازیافت پسماند در جاده انصارالامام، آغاز شد.

فرهاد فرزانه  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان پس از شنیدن گزارش های متعدد از شهرداری همدان، شهرداری مریانج، حفاظت محیط زیست استان و فرمانداری همدان گفت: شهرداری های همدان و مریانج در این خصوص گزارشی تهیه کنند تا ایرادات کار مشخص شود، در عین حال با جانمایی جدید مکان پیشنهادی از سوی شهرداری همدان با بررسی بیشتر و اخذ تأییدیه های لازم در کارگروه امور زیربنایی و کمیته های کارشناسی مذکور، این مراکز منوط به تعطیلی در محل قبلی، به سایت جدید واقع در محل دفع زباله شهر همدان منتقل شوند.

فزرانه ادامه داد: 100 واحد ضایعاتی در شهر همدان و 295 واحد ضایعاتی در جاده انصارالامام فعالیت می کنند که شهرداری همدان از دو بعد جلوگیری از ساخت و سازها و مدیریت این پسماند شهری،12 و نیم هکتار برای انتقال این واحدها در سایت پسماند همدان با متراژهای 220 و 150 متر در نظر گرفته است و باید انتقال این واحدها به محل جدید جدی گرفته شود.

بازیافت پسماندهای صنعتی جدی گرفته شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان در ادامه به موضوع پسماندهای صنعتی استان پرداخت و گفت: بانک اطلاعاتی پسماندهای صنعتی با دسته بندی های مختلف تهیه شود و واحدهای صنعتی ملزم به تکمیل سامانه مربوطه شوند.

وی گفت: مدیریت پسماندهای صنعتی باید با نگاه بازیافت و استفاده مجدد از این گونه پسماندها باشد زیرا حجم پسماندهای صنعتی بسیار زیاد است و نمی توان زمین بیشتری را برای دفع این پسماندها تخریب کرد.

فزرانه با بیان اینکه پسماندهای صنعتی دوباره استفاده می شوند، افزود: ضایعات سفال برای تولید فیلتر ماسک و پسماند سنگ بری ها در تولید سنگ مصنوعی کاربرد دارند و موارد مشابه دیگری در سایر صنایع برای استفاده مجدد پسماند صنعتی وجود دارد که باید در این زمینه تا پایان بهمن ماه سال جاری نقشه راه تدوین شود و حفاظت محیط زیست و صنعت و معدن باید با مکاتبات متعدد با سراسر کشور این  پکیج را جمع آوری کرده و از اعتبارات پژوهشی استان استفاده کنند.

وی گفت: از شرکت مشاور طرح بازنگری سایت مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه استان برای شرکت در جلسه بعدی کارگروه و ارائه گزارش مراحل پیشرفت کار دعوت شود.

بازنگری محل دفع پسماند ویژه همدان

معاون استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه 6 محل برای دفع پسماند ویژه همدان با انجام کار مطالعاتی تعیین شد که یک محل به تصویب کارگروه رسید، گفت: با توجه به اینکه اجماع روی یک گزینه صورت نگرفت همدان، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان جزو طرح های مطالعاتی دوم قرار گرفتند و هزچه زودتر باید وضعیت دفع پسماندهای ویژه استان تعیین تکلیف شود.

تعیین تکلیف پسماندهای کشاورزی و پزشکی

در این جلسه همچنین مصوب شد سازمان جهاد کشاورزی استان ده روز نسبت به تعیین تکلیف پسماندهای دپو شده نهاده های دامی فاسد اقدام کرده و ظرف مدت یک ماه ، دانشگاه علوم پزشکی استان اقدامات لازم را در زمینه رفع نواقص مدیریت پسماندهای پزشکی مراکز خصوصی استان انجام داده و گزارش ارائه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه