English

علی حیدری اُناری:

دشت اردبیل با کسری شدید آب مواجه شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: دشت اردبیل با کسری تجمعی ۷۸۰ میلیون مترمکعبی آب مواجه است.

دشت اردبیل با کسری شدید آب مواجه شده است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی حیدری اُناری ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در نشست با مدیر کل صدا و سیمای اردبیل با بیان اینکه آبخوان دشت اردبیل با کسری شدید آب مواجه شده است تصریح کرد: دشت اردبیل با کسری تجمعی ۷۸۰ میلیون مترمکعبی آب مواجه است و متاسفانه همه ساله به طور متوسط بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب به این کسری اضافه می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و مراکز دانش بنیان برای ترویج مدیریت بهینه مصرف آب اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای عبور از چالش موجود همکاری و هماهنگی مستمر رسانه ملی با بخش آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از آمادگی تیم کارشناسی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای همکاری با رسانه ها، مراکز علمی و دانشگاهی خبر داد و افزود: خوشبختانه تیم تحصیلکرده و توانمندی در بخش آب استان وجود دارد که آماده همکاری با برنامه‌های صدا و سیما جهت ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب در استان هستند.

حیدری اناری در ادامه استفاده از تجارب کشور‌های موفق در امر مدیریت مصرف را یادآور شد و گفت: با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سطح استان و همدلی و همراهی مردم، در صورت تداوم خشکسالی می‌توانیم آمادگی لازم را ایجاد و عملیاتی نماییم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این نشست ضمن بیان خلاصه‌ای از نتایج نظر سنجی‌ها که از دغدغه مردم در مورد آب و خشکسالی حکایت دارد گفت: آمادگی داریم تا با تهیه و پخش برنامه‌های مختلف در حوزه مدیریت مصرف آب با استفاده از تیم‌های کارشناسی مجموعه‌های آب و خاک گام برداریم.

علی ملااحمدی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، برای ترویج فرهنگ سازی مصرف آب نیاز است که گام‌های موثرتری برداشته شود و باید با معرفی الگوی کشت کم آب طلب به کشاورزان و ترویج آبیاری نوین، راهکار‌های صحیح مصرف آب را آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های صدا و سیما برای استفاده مطلوب در این زمینه در اختیار تیم‌های کارشناسی دستگاه‌های اجرایی در بخش آب و خاک است بیان کرد: با توجه به تاکید مسئولین ارشد کشور و لزوم رفع دغدغه‌های مردم، همه باید حداکثر تلاش خود را بکار گیریم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه