English

یوسف بیدخوری:

خسارت کرونا به بخش گردشگری خراسان رضوی، بالغ بر ۷۳ هزار میلیارد ریال است

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: حدود ۵۰ درصد اشتغال حوزه گردشگری خراسان رضوی به دلیل شیوع کرونا از بین رفته است.

خسارت کرونا به بخش گردشگری خراسان رضوی، بالغ بر ۷۳ هزار میلیارد ریال است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا ۷۳ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال به بخش گردشگری و اشتغال این استان خسارت وارد کرده است.

بیدخوری در ادامه این خبر ادامه داد و گفت: این میزان خسارت از اسفند سال ۹۸ تا پایان مهر ماه امسال به بخش گردشگری، کسب و کارهای این حوزه و اشتغال افراد در این بخش وارد شده است.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد اشتغال حوزه گردشگری خراسان رضوی به دلیل شیوع کرونا از بین رفته است و با برطرف شدن محدودیتهای ناشی از شیوع کرونا در حال حاضر حدود ۸۷ درصد واحدهای تاسیسات گردشگری استان فعال و میزبان مسافران و زائران است.

وی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون ۲ هزار واحد تاسیسات گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، دفاتر خدمات مسافرتی و بومگردی در استان فعالیت دارد که از مجموع این تعداد، هزار و ۷۲۰ واحد بازگشایی شده و مشغول فعالیت و ارائه خدمات هستند ولی بقیه واحدها همچنان تعطیل است.

بیدخوری در خاتمه تاکید کرد: طبق استانداردهای موجود تکمیل ۶۵ درصد ظرفیت هر واحد اقامتی نشان از سر به سر شدن هزینه‌ها دارد حال آن که با شیوع کرونا میزان تکمیل ظرفیت واحدهای اقامتی استان به صفر هم رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه