English

احمد دیناری:

کرونا، بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال به بخش گردشگری خراسان رضوی خسارت وارد کرده است

ممعاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: خراسان رضوی با دو هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری در کشور رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است و متاسفانه نیمی از اشتغال حوزه گردشگری خراسان رضوی به علت شیوع ویروس کرونا از بین رفته است.

کرونا، بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال به بخش گردشگری خراسان رضوی خسارت وارد کرده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، احمد دیناری معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اعلام کرد: شیوع کرونا بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال به بخش گردشگری و اشتغال این حوزه در استان خسارت وارد کرده است.

احمد دیناری در ادامه افزود: این مقدار خسارت در بازه ۱۶ ماهه از آغاز شیوع کرونا در خراسان رضوی تا کنون به بخش گردشگری، کسب و کار‌های این حوزه و اشتغال افراد در این بخش وارد شده است.

وی با بیان این که حدود نیمی از اشتغال حوزه گردشگری خراسان رضوی به علت شیوع ویروس کرونا از بین رفته است، افزود: هم اکنون بخش قابل توجهی از واحد‌های اقامتی و سرمایه گذاری‌های بخش گردشگری استان، معطل مانده است.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: با شیوع ویروس کرونا آمار تکمیل ظرفیت واحد‌های اقامتی استان حتی به صفر هم رسیده بنابراین بازگشت واحد‌های تعطیل، نیازمند بازگشت رونق به حوزه گردشگری است.

وی همچنین اضافه کرد: مقدار تسهیلات درخواستی تاسیسات گردشگری و حوزه صنایع دستی در قالب هزار و ۲۵۵ پرونده تشکیل شده به مقدار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال بوده اکه تا کنون بیش از هزار میلیارد ریال آن، معادل ۷۷ درصد، پرداخت شده است.

دیناری در خاتمه خاطر نشان کرد: پرداخت اقساط تسهیلات حمایتی بخش گردشگری تا پایان شهریور امسال امهال شده است و امیدواریم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات باقیمانده نیز همکاری کنند.

خراسان رضوی با دو هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری در کشور رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه