English

علی اکبر قارزی:

کشاورزان جوین، برای نخستین بار موفق به تولید محصول بادام زمینی شدند

مدیر جهاد کشاورزی جوین بیان کرد: گیاه بادام زمینی به صورت بذری و یک ساله کشت می شود و زمان کشت گیاه بادام زمینی از اواسط فصل بهار و زمان برداشت آن در فصل پاییز است.

کشاورزان جوین، برای نخستین بار موفق به تولید محصول بادام زمینی شدند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین در خبری اعلام کرد: برای نخستین بار بیش از یک تن محصول بادام زمینی از کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی برداشت و روانه بازار شد.

قارزی در ادامه این خبر اظهار کرد: نیاز محصول بادام خاکی به آب اندک است که با توجه به سازگاری با اقلیم و آب و هوای جوین، امسال برای نخستین بار در سطح ۲ هزار مترمربع از کشتزارهای منطقه کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین همچنین تصریح کرد: زمان کشت گیاه بادام زمینی از اواسط فصل بهار و زمان برداشت آن در فصل پاییز است و کشت این گیاه در کنار سایر محصولات می‌تواند منبع درآمد مناسبی برای کشاورزان منطقه باشد.

وی در ادامه متذکر شد: گیاه بادام زمینی به صورت بذری و یک ساله کشت می شود و کشاورزان می توانند این محصول را به صورت کشت مخلوط در باغ ها همراه با محصولات صیفی شامل باقلا و هندوانه انجام دهند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین همچنین تاکید کرد و گفت: امسال از مجموع ۲ هزار متر مربع سطح زیر کشت این محصول یک تن بادام زمینی برداشت شده است.

قارزی در خاتمه یادآور شد: اجرای سامانه‌های آبیاری نوین، اعطای تسهیلات مکانیزاسیون و اشتغالزایی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سالهای اخیر رغبت کشاورزان را به تولید افزایش داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه