English

نعمت الله غفوری:

آغاز برداشت بادام زمینی برای اولین بار از مزارع گناباد

مدیر جهاد کشاورزی گناباد بیان کرد: با توجه به بافت زمین‌های منطقه شمال گناباد که بافتی سبک و شنی است، خوشبختانه غده بندی و تولید محصول بادام زمینی رضایت بخش است.

آغاز برداشت بادام زمینی برای اولین بار از مزارع گناباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، نعمت الله غفوری مدیر جهاد کشاورزی گناباد در خبری اعلام کرد: برای اولین بار محصول بادام زمینی از سطح هزار و دویست متر مربع از اراضی کشاورزی روستای قوژد گناباد برداشت می‌شود.

غفوری در ادامه این خبر افزود: گیاه بادام زمینی برای اولین بار در یک مزرعه آزمایشی و تحقیقی در روستای قوژد گناباد کشت شد که بعد از گذشت ۴ ماه عملکرد بسیار مطلوبی در تولید بادام زمینی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد همچنین تصریح کرد: خوشبختانه تولید این محصول با بالاترین میانگین‌های برداشت کشوری برابری می‌کند یعنی چیزی حدود شش تن در هکتار و پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ کیلو گرم بادام زمینی خشک از سطح هزار و دویست متر مربع از اراضی کشاورزی گناباد برداشت شود.

وی در ادامه متذکر شد: با توجه به بافت زمین‌های منطقه شمال گناباد که بافتی سبک و شنی است، خوشبختانه غده بندی و تولید محصول بادام زمینی رضایت بخش است.

غفوری در خاتمه به این نکته اشاره کرد و خاطرنشان شد: این محصول می‌تواند در شرایط خاصی، در منطقه به عنوان یک محصول اقتصادی توصیه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه