English

علی‌اکبر قارزی:

تحویل۱۵۰ هزار تن چغندر قند از طرف کشاورزان به کارخانه قند جوین

مدیر جهاد کشاورزی جوین بیان کرد: شهرستان جوین مستعد کشت چغندر قند، به عنوان یکی از مهمترین محصولات راهبردی در اشتغالزایی و خودکفایی در تولید شکر است.

تحویل۱۵۰ هزار تن چغندر قند از طرف کشاورزان به کارخانه قند جوین

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین در خبری اعلام کرد: ۱۵۰ هزار تن چغندر قند در فصل برداشت امسال این محصول از مهرماه گذشته تاکنون توسط کشاورزان تحویل کارخانه قند این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی شده است.

قارزی در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: سطح زیر کشت پارسال چغندر قند در جوین چهار هزار و ۵۳۰ هکتار بوده است و این سطح امسال به پنج هزار و ۲۰۰ هکتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین همچنین تصریح کرد: شهرستان جوین مستعد کشت چغندر قند، به عنوان یکی از مهمترین محصولات راهبردی، است زیرا توسعه سطح زیر کشت آن علاوه بر اشتغالزایی به خودکفایی در تولید شکر و جلوگیری از خروج ارز کمک می‌کند.

وی در ادامه متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۰ تن چغندر از هر هکتار مزرعه، امسال ۲۶۰ هزار تن محصول چغندر در این شهرستان تولید شود.

مهدی طلوعی‌نسب مدیر کشاورزی کشت و صنعت جوین در این باره افزود: ۱۵۰ هزار تن چغندر تحویلی به کارخانه قند این شهرستان از مزارع چهار شهرستان خوشاب، جغتای، جوین و شاهرود برداشت و بارگیری شده بود.

طلوعی‌نسب ادامه داد: عیار پایه چغندر قند ۱۶ است لذا هر چه این عیار کمتر باشد از قیمت محصول کاسته می‌شود و میانگین عیار چغندر تحویلی تا امروز به کارخانه قند جوین را ۱۷ درصد اعلام و بیان کرد: برداشت این محصول که از اواخر مهر آغاز شده است تا پایان آذرماه جاری ادامه خواهد یافت.

مدیر کشاورزی کشت و صنعت جوین در خاتمه اظهار کرد: پارسال ۲۴۷ هزار تن چغندر توسط کشاورزان به کارخانه قند جوین تحویل شده بود و وسعت زمینهای باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه