English

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد اعلام کرد:

تقسیم بندی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان ها به ۲ گروه بنیاد ساخت و گروه ساخت

وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملّی مسکن» را در قالب احداث 400 هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی نموده است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدیریت احداث 138هزار واحد مسکونی از این برنامه را در شهرهای کشور با اولویت شهرهای با جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر بر عهده دارد.

تقسیم بندی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان ها به 2 گروه بنیاد ساخت و گروه ساخت

علیرضا قربانیان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در گفت و گو با خبرگزاری موج یزد، گفت: اجرای این طرح که با مشارکت خانوارهای واجد شرایط و از طریق تأمین تسهیلات بانکی و سهم آورده متقاضیان انجام خواهد شد، دارای تسهیلات بانکی مبلغ 1000 میلیون ریال است که به ازای هر واحد مسکونی تأمین و با معرفی و نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان (سازندگان) واجد شرایط به صورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پرداخت می شود.

قربانیان گفت: تمامی شهر‌ها از لحاظ کمی و کیفی در استان یزد بررسی شده و تا به امروز 14 شهر برای ساخت این واحد‌ها مشخص و به بنیاد مسکن ابلاغ شده است و در 14 شهر استان یزد سهمیه اختصاص یافته که در شهرهای ابرکوه، اردکان، بافق، تفت و شاهدیه به صورت بنیاد ساخت و در شهرهای احمدآباد اردکان، بهاباد، خضرآباد، مروست، مهردشت، میبد، ندوشن، نیر و هرات به صورت گروه ساخت است که می بایست توسط متقاضیان صورت بگیرد.

بنیاد مسکن استان یزد اعلام کرد: یک هزار و 658 واحد از سوی بنیاد مسکن در استان یزد تامین زمین شده اند و واجدین شرایط که مدارک خود را تکمیل کرده یک هزار و 439 نفر، واریز وجه اولیه یک هزار 376 نفر و تخصیص پروژه برای یک هزار و 227 نفر انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در باره مسکن آموزش و پرورش یا فرهنگیان هم افزود: 151 نفر تایید نهایی شدند که از این تعداد 78 مورد افتتاح حساب و 66 نفر واریز وجه داشته اند.

قربانیان توضیح داد: با توجه به سیاست های وزارتخانه راه و شهرسازی و تاکید مقام عالی وزارت مبنی بر واگذاری گروهی و ساخت واحدها توسط متقاضیان در شهرهایی که زمین بصورت دو واحدی واگذار شده (شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت)، این بنیاد نیز از ابتدا بجز شهرهای تفت و شاهدیه که زمین واگذاری بصورت آپارتمانی بوده در مابقی شهرها مانند ابرکوه، بافق، اردکان ، بهاباد ، ندوشن و ... اقدام به قرعه کشی بین متقاضیان نهایی نمود که حتی در شهرهای احمدآباد، بهاباد، نیر، هرات و مروست، ندوشن و ... قطعات نیز تحویل متقاضیان جهت ساخت گردیده است.

وی به دلیل افزایش زمان و کندی روند پیشروی پروژه های بنیاد مسکن اشاره و بیان کرد: در شهرهای ابرکوه، بافق، اردکان و میبد در جلسات هفتگی کارگروه مسکن با توجه به تعداد بالای متقاضی و قطعات واگذاری در این شهرها و واگذاری و اجرا به روش گروه ساخت که می بایست توسط متقاضیان صورت بگیرد به این دلیل که احتمال عدم ساخت تعدادی از قطعات و نهایتاً پراکندگی ساخت و ساز و واگذار نمودن به افراد غیر شود، وجود داشت لذا مقرر گردید با دعوت تعدادی از انبوه سازان اقدام به ساخت گردد که این موضوع با عدم استقبال انبوه سازان قرار گرفت که علیرغم صرف زمان زیاد پروژه ها ساخته نشد.

وی در ادامه توضیح داد: با توجه به تاکید کارگروه مبنی بر انجام پروژه توسط پیمانکار ذیصلاح، این بنیاد از طریق روش بنیاد ساخت در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به انتخاب پیمانکار در شهرهای ابرکوه، بافق، و اردکان اقدام و در سال گذشته نیز نسبت به خرید بخشی از مصالح مصرفی اقدام نموده است که امیدواریم با پرداخت های بعدی متقاضیان که اعلام خواهد شد بتوانیم در زمان مقرر به مرحله بهره برداری برسانیم.

تعداد واحد های طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان های استان یزد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در ادامه به تفکیک بیان کرد: شهرهای شاهدیه، اردکان، برکوه، بافق بنیاد ساخت(یعنی تمامی مراحل چه ساخت و چه تسهیلات توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود) هستند و شهرهای میبد، بهاباد، نیر، هرات، ندوشن، مهر دشت و مروست به صورت گروه ساخت (یعنی ساخت توسط مردم با نظارت بنیاد مسکن و استفاده از تسهیلات با معرفی بنیاد مسکن) است.

گفتنی است: تعداد واحد های طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان ها به تفکیک ابرکوه 500 واحد، احمدآباد اردکان: 20 واحد، اردکان 256 واحد، بافق 190 واحد، بهاباد 20 واحد، تفت  160 واحد، خضرآباد 20 واحد، شاهدیه 120 واحد، مروست 25 واحد، مهردشت ابرکوه 20 واحد، میبد 200 واحد، ندوشن: 40 واحد، نیر 20 واحد و هرات 42 واحد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • فرزان

    این کار مسکن مهر تا برسه به دست پیمانکار نصب بودجه مورد نیاز کار تمام شود بعد یه پیمانکار بدبخت امسال ما از سر ناچار میاد کارو میگیره اونم که پول میخوان بدن پیر آدمو در میارن چون پولی نمونده که بدن بعد میگن پیمانکار نتونست یا بلد نبود یا هالا بماند باقی داستان

  • فرزان

    کار قشنگی به دلیل اینکه خیلی هارو صاحب خونه میکنین ممنون از کار فوقلاده زیبای شما فقط خاهشن در حین اجرا نظارت قوی بزارین و دست واسطه یا دلال رو کوتاه کنین که پیمانکاران بتونن با قیمت درست کار کنن که بین کار کار نمونه ممنون

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه