English

امیر حبیبی:

شوراها شرایط احراز سمت دهیار را در نظر بگیرند

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: شوراهای اسلامی روستاها می بایست با توجه به درجه هر دهیاری شرایط احراز سمت را در انتخاب شخص دهیار در نظر گرفته و در راستای پیشگیری از اختلال در کار روستاها، هر چه سریعتر نسبت به انتخاب دهیار اقدام کنند.

شوراها شرایط احراز سمت دهیار را در نظر بگیرند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امیر حبیبی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان در خصوص روند انتخاب دهیار، اظهار داشت: دهیاری های کشور بر اساس شاخص های درآمد، جمعیت، وسعت روستا، مرکز دهستان یا بخش و روستای گردشگری توسط وزارت کشور بین ۱ تا ۶ درجه بندی می شوند که بر همین اساس نیز قوانین و دستور العمل هایی برای آنان وضع شده که رابطه مستقیمی با انتخاب دهیار دارد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان با بیان اینکه روستاهای پایین هزار نفر جمعیت می توانند دهیار پاره وقت داشته باشند، افزود: شورای روستاهای بالاتر از این جمعیت می بایست دهیار تمام وقت انتخاب و منصوب کنند.
وی گفت: دهیاران تمام وقت می بایست در زمان عهده داری مسئولیت در محل خدمت ساکن باشند و همزمان به کار دولتی و رسمی دیگری اشتغال نداشته باشند.
حبیبی با بیان اینکه مدرک تحصیلی اشخاص منتخب نیز می بایست با توجه به درجه دهیاری مدنظر قرار گیرد، تاکید کرد: در این مورد حتما شوراها رعایت دستورالعمل را مد نظر قرار دهند و از انتخاب افراد با مدارک تحصیلی پایین تر خودداری کنند چرا که میزان تحصیلات می تواند در میزان بهره گیری از آموزش های در نظر گرفته شده برای دهیاران و نحوه عملکرد آنان بسیار تاثیرگذار باشد.
وی تخصص و تعهد را دو شاخص مهم و لازم برای اداره روستا عنوان کرد و بیان داشت: در این سال ها شاهد عملکرد دهیاران بوده ام و بی شک آنهایی خواسته و توانسته اند برای روستایشان کارهای مهم و زیربنایی انجام دهند که هر دو شاخص تخصص و تعهد را دارا بوده اند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان تصریح کرد: برای دهیاری های درجه ۱ و ۲ مدرک تحصیلی دیپلم، برای دهیاری های درجه ۳ و ۴ مدرک تحصیلی فوق دیپلم و برای دهیاری های درجه ۵ و ۶ مدرک تحصیلی لیسانس الزامی است.
وی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی روستاها می توانند برای دهیاری های درجه ۳ و ۴ در صورتیکه فردی با مدرک تحصیلی کاردانی وجود نداشته باشد از افرادی با مدرک دیپلم و یک سال سابقه دهیاری و یا دو سال سابقه کاری در دستگاه های اجرایی و برای دهیاری های درجه ۵ و ۶ اشخاصی با مدرک تحصیلی کاردانی و یک سال سابقه دهیاری و یا ۲ سال سابقه کار در دستگاه های اجرایی استفاده کنند.
وی اظهار داشت: در این زمینه بخشداران بر کنترل شرایط احراز سمت اشخاصی که از سوی شوراهای اسلامی روستاها به عنوان دهیار انتخاب می شوند نظارت دارند.
حبیبی در ادامه یادآور شد: افراد شاغل در دستگاه های اجرایی می‌توانند به درخواست شوراهای اسلامی و از طریق بخشداری به دستگاه مربوط درخواست داده شده، به عنوان دهیار مامور به خدمت شوند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان تاکید کرد: شوراها در انتخاب اشخاص برای سمت مهم دهیاری هر چه سریعتر اقدام کنند تا امورات در روستاها مختل نشود.
وی ابراز امیدواری کرد: بهتر است مسائل قومی و فامیلی کنار گذاشته شده و عملکرد اشخاص ملاک باشد و در این زمینه اشخاصی که در سمت دهیاری مشغول به کار بوده و از حسن شهرت و عملکرد خوبی برخوردار بوده و تجربه و سابقه مناسبی دارند، در نظر گرفته شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه