English

حمیدرضا رحیمی:

نمایشگاه بین‌المللی مشهد به پایگاه خودرویی و فردی واکسیناسیون تبدیل شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای بین شورای اسلامی شهر و دانشگاه علوم پزشکی و موافقت ستاد مقابله با کرونا، نمایشگاه بین المللی مشهد با توجه به ظرفیت‌های ویژه؛ مکانی برای خدمت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص خواهد یافت.

نمایشگاه بین‌المللی مشهد به پایگاه خودرویی و فردی واکسیناسیون تبدیل شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا رحیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با شورای شهر برای تبدیل شدن نمایشگاه بین‌المللی به پایگاه خودرویی و فردی واکسیناسیون، تفاهم‌نامه ای را امضا کردند که این تفاهم نامه آماده شده است و بنا بر صحبت رئیس شورای اسلامی شهر مشهد این موضوع در جلسه فردا (روز دوشنبه) مطرح خواهد شد.

رحیمی در ادامه این خبر اضافه کرد: اگر این تفاهم‌نامه به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برسد با توجه به اینکه فضای نمایشگاه بین‌المللی این شهر وسیع است هم زمان امکان استفاده برای انجام واکسیناسیون خودرویی و فردی در آنجا وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام عوامل و تجهیزات مورد نیاز برای تبدیل این نمایشگاه به پایگاه واکسیناسیون از طرف دانشگاه علوم پزشکی مشهد فراهم است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد واکسیناسیون افراد زیر ۵۰ سال در حال انجام است.

رحیمی افزود: به علت کمبود واکسن نمی‌توانیم واکسیناسیون افرادی که در این رده سنی هستند را برای تمام  مشهد اجرا کنیم و به محض اینکه واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون این افراد فراهم شود، یقیناً واکسیناسیون این سنین را نیز آغاز می‌کنیم.

در ادامه این خبر هاشم دائمی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر اسلامی مشهد نیز بیان کرد: با همکاری علوم پزشکی و شورای اسلامی مشهد و با هدف تامین سلامت مردم، واکسیناسیون خودرویی در روز‌های آینده در نمایشگاه بین المللی انجام خواهد شد.

هاشم دائمی با اشاره به این موضوع که همه نهاد‌ها و سازمان‌های شهری برای رسیدن به شهری ایمن موظف هستند گفت: با توجه به شرایط ویژه کرونا در مشهد و نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه درمانی، شهرداری وظیفه خود میداند به کمک مردم بشتابد

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر اسلامی مشهد در ادامه سخنان خود افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای بین شورای اسلامی شهر و دانشگاه علوم پزشکی و موافقت ستاد مقابله با کرونا نمایشگاه بین المللی مشهد با توجه به ظرفیت‌های ویژه؛ پارکینگ‌هایی با ظرفیت ۳ هزار جای پارک و سالن‌های مسقف با ارتفاع زیاد به مکانی برای خدمت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: بر این اساس فاز اول این طرح که همان واکسیناسیون خودرویی است انجام می‌شود و طبق بازدید‌ها و اقدامات انجام شده ۵ لاین خودرویی درمجموعه‌ای مسقف تدارک دیده شده‌است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دائمی با بیان اینکه تا الان ۱۰ میلیارد تومان برای کرونا به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده است تصریح کرد: با صلاح دید بقیه اعضاء شورا ۵ میلیارد تومان دیگر هم برای تجهیز این مکان اختصاص می‌دهیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر اسلامی مشهد تاکید کرد: فاز بعدی این طرح واکسیناسیون تجمیعی و قرنطینه بیماران کرونایی با تجهیز دو سالن از بین ۴ تا ۵ سالن نمایشگاه است که هر یک ۱۲۰۰ متر مربع است.

وی تصریح نمود: تامین مالی و پرداخت حقوق کادر درمان به عهده شهرداری و به صورت حق الزحمه‌ای است و تجهیز داروخانه سیار ویژه تامین مایحتاج بیماران کرونایی و ویزیت بیماران که بیشتر سرپایی هستند از اقدامات بعدی خواهد بود.

دائمی در خاتمه با اشاره به اینکه برای بالا بردن سطح سلامت جامعه به همراهی همه دستگاه‌ها نیاز است خاطر نشان کرد: شرکت‌های اقتصادی فراوانی برای خرید تجهیزات پیشنهاد همکاری داده اند که بر همین اساس در حوزه تجهیزات بین سازندگان تخت‌های بیمارستانی در تبریز و دانشگاه علوم پزشکی مشهد تفاهماتی صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه