English

رییس دادگستری اردستان خبر داد:

ثبت ۱۲هزار پرونده قضایی طی یک سال گذشته در اردستان

رییس دادگستری اردستان گفت: افزون بر ۱۲ هزار پرونده طی یک سال گذشته در دادگستری این شهرستان ثبت شده است.

ثبت 12هزار پرونده قضایی طی یک سال گذشته در اردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا شعبان فر در جمع خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضاییه بیان داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است و در همین مدت، ۱۲ هزار و ۸۵۳ فقره پرونده نیز مختومه شده است.

وی با اشاره به فعالیت چهار شورای حل اختلاف در اردستان ادامه داد: عملکرد شوراهای حل اختلاف رضایت‌بخش بوده و در زمینه صلح و سازش موفق عمل کردند، به طوری که میزان طلاق از ۸۶ واقعه در سال گذشته به ۸۱ واقعه رسیده و پنج درصد کاهش یافته‌ که لازم است از تلاش شورای حل اختلاف تقدیر شود.

رییس دادگستری اردستان اظهار داشت: بیشترین تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگستری این شهرستان در یک سال گذشته از نظر حقوقی مربوط به توهین و تهدید بود که زیبنده شهرستان اردستان نیست، همچنین ضرب و جرح و سرقت خرد که بیشتر سرقت‌ها از سوی معتادان مواد مخدر انجام شده که این موارد نشان دهنده آن است که دستگاه های فرهنگی باید بیشتر تلاش کنند تا سطح فرهنگ جامعه ارتقا یابد.

شعبان فر به تنظیم سند تحول قضایی اشاره کرد و افزود: سند تحول قضایی سرلوحه کار دستگاه قضا قرار دارد و این سند بر پایه احیای حقوق عامه، حمایت از حقوق مالکیت اشخاص، پیشگیری از جرم، نظارت بر اجرای صحیح قانون، اصلاح مجرمان و رسیدگی به تظلمات و تعدیات تهیه و ابلاغ شده است، همچنین سامانه ۱۵۸۰ برای دریافت شکایات و درخواست های مردم راه اندازی و آماده دریافت گزارش‌ها است.

وی با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی شمار بازداشت‌شدگان‌ در یکسال گذشته تصریح کرد: بحث زندان‌زدایی بسیار مورد تاکید است و در این ارتباط با آماده شدن طرح رسیدگی الکترونیکی قضایی هر فردی آمادگی داشته باشد پرونده‌اش از این طریق رسیدگی و از آمدن به دادگستری و یا از زندان به دادگستری پیشگیری می‌شود.

به گفته وی، تمامی افراد دارای امضای الکترونیکی می‌توانند همه صورتجلسه‌های الکترونیکی خود را وارد سامانه کنند.

رییس دادگستری اردستان با اشاره به تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم، خاطرنشان کرد: در این شورا اعضای شورای تامین و اداره‌های فرهنگی شهرستان عضویت دارند و در راستای مجازات جایگزین چندین حکم خرید وسایل مورد نیاز ببمارستان اردستان و چهار حکم خرید کتاب برای کتاب خانه عمومی و کمک به خانه های ایتام و بهزیستی صادر شده است.

شعبان فر از راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا در دادگستری اردستان خبر داد و افزود: این سامانه خدمات رایگان به مراجعان ارایه می کند و زمان رسیدگی به پرونده‌ها حدود ۴۵ روز است.

وی درباره  فضای مجازی گفت: این فضا در کشور به خوبی مدیریت نمی شود و به همین دلیل، بسیاری از خانواده‌ها درگیر شده‌اند و  کلاهبرداری ، مال باخته و زندگی باخته زیادی داریم.

به گفته وی، توجه به فضای مجازی دغدغه رهبر فرزانه انقلاب و مسوولان کشور است که نیاز به اطلاع‌رسانی و بصیرت بیشتر مردم دارد، از این رو رسانه‌ها باید در این راستا بیشتر فعال شوند.

رییس دادگستری اردستان اضافه کرد: هر ماه به طور متوسط افزون بر پنج پرونده در این شهرستان با موضوع فضای مجازی تشکیل می شود و از دفتر خدمات الکترونیک هر ۲ ماه بازدید محسوس و نامحسوس صورت می‌گیرد و به مشکلات رسیدگی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردستان نیز گفت: در سال ۱۳۹۹ افرون بر سه هزار و ۷۷۰ کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان در این شهرستان کشف شده که بیشتر آن در مسیر جاده ترانزیت بوده و در سه ماهه سال جاری نیز ۲ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط و ورودی پرونده به دادسرا ۱۴ درصد افزایش یافته است.

علیرضا کربلایی با بیان اینکه افزایش مواد مخدر و معتادان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۹ و نیم درصد بوده است، افزود: رسیدگی به جرایمی که از طریق شاکی و کلانتری به دادسرا وارد می شود هر ساله افزایش دارد که مشکلات اقتصادی، بیکاری و مصرف مواد مخدر از عامل‌های اصلی هستند.

به گزارش موج؛ شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

گفتنی است؛ هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در حالی که جمعی از مسئولان نظام، همچون آیت ‌الله‌ بهشتی رییس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، ۱۲ معاون وزیر و ۲۷ نماینده مجلس در جلسه هفتگی حزب حضور داشتند، منفجر شد و از یکم تا هفتم تیرماه هر سال به‌عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

دادگستری اردستان 2

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه