English

رئیس پلیس فتا اصفهان هشدار داد:

کلاهبرداری با ترفند شرکت در جشن عاطفه ها در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری با ترفند شرکت در جشن عاطفه ها در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد.

کلاهبرداری با ترفند شرکت در جشن عاطفه ها در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی نسبت به سؤ استفاده برخی مجرمان سایبری از احساسات شهروندان و کلاهبرداری از آنان در قالب کمک به دانش آموزان بی سرپرست با ترفند شرکت در جشن عاطفه ها هشدار داد.

وی گفت: مجرمان سایبری در ایام و مناسبت های مختلف نظیر بازگشایی مدارس و برگزاری جشن های نیکوکاری با انتشار پیام و تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی شهر وندان را دعوت به شرکت در پویش جمع آوری کمک های نقدی کرده و از این طریق از آن ها کلا هبرداری می کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: شهروندان مراقب باشند وجوه خود را  تنها به شماره حساب‌های رسمی و اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)  واریز و به سایر شماره حساب‌هایی که مورد تأیید هیچ سازمانی نیستند توجه نکرده و موضوع را سریعاً به پلیس اعلام کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که امکان پرداخت وجه بصورت آنلاین وجود دارد، در حالی که بیشتر این لینک ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت می کند و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می کنند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی خاطر نشان کرد: عده‌ای فرصت طلب در این گونه ایام با شگرد‌های خاص و ایجاد زمینه اعتمادسازی به خصوص در فضای مجازی به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند، به طوری که برخی کلاه برداران با ارائه شماره‌های عابر بانک و جمع کردن حتی مبالغ اندک از تک تک مردم، سرمایه‌های مردم را به تاراج می‌برند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: شهروندان می‌توانند در مواجه با این گونه موارد یا برخورد با این گونه سودجویان مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا که به صورت 24 ساعته فعال است اطلاع رسانی و پیگیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه