English

آغاز عملیات سبک سازی پل تاریخی کرج

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرزاز آغاز ترمیم و سبک سازی پل تاریخی خاتون کرج خبر داد.

آغاز عملیات سبک سازی پل تاریخی کرج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، فریدون محمدی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت : سبک سازی این پل قبل از انجام عملیات مرمت کامل صورت می گیرد و قرار است  پس از بررسی‌ تأیید طرح نهایی و تأمین بودجه مورد نیاز از سوی  وزارت‌ میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و سایر دستگاه ها، مرمت آن در کوتاه‌ترین زمان انجام  شود.

وی اظهار داشت: آغاز پروژه مرمت بنای پل منوط به سبک‌سازی اثر بوده و بر این اساس مقرر شد پس از پایان آن ،  پروژه وارد فاز عملیاتی شود.

محمدی با اشاره به حجم آسیب وارده و اهمیت پل تاریخی کرج افزود: بخشی از اعتبار لازم به صورت امانی از طرف وزارت‌ میراث فرهنگی ابلاغ شده و سایر دستگاه‌های مربوطه نیز اعلام آمادگی کرده‌اند هر چند تاکنون وعده‌ای محقق نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز بیان داشت: عملیات مرمت پل تاریخی  کرج پروژه‌ای استانی و ملی محسوب شده و در این راستا یاری همه‌ جانبه مسوولان را می‌طلبد.

پل تاریخی خانون یا دختر کرج مربوط به دوران سلجوقی و صفوی بوده که طول آن حدود ۶۰  با عرض هفت متر است.

این اثر تاریخی که بر روی رودخانه کرج قرار دارد به عنوان یکی از نمادهای ارزشمند و تاریخی استان البرز شناخته شده که سال گذشته براثر بارندگی ها بخشی از سقف آن فرو ریخت.

اهمیت این حادثه سبب شد تا وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به البرز سفر کند و برای مرمت پل تاریخی کرج نشست ویژه با حضور مدیران اجرایی آن برگزار شد.

قرار شد حدود یک و نیم میلیارد تومان اعتبار اولیه از سوی شهرداری کرج ، وزارت میراث فرهنگی و سایر دستگاه ها برای مرمت این اثر اختصاص یابد که به گفته مدیرکل میراث فرهنگی البرز تنها وزارت میراث فرهنگی سهم خود را پرداخت کرده است و انتظار می رود سایر دستگاه ها به تعهدات خود عمل کنند.  

استان البرز بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی ارزشمند دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه