English

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص برپایی شب یلدا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص برپایی دورهمی های شب یلدا به شهروندان اصفهانی هشدار داد.

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص برپایی شب یلدا

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، طاهره چنگیز با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا گفت: در حال حاضر بیشتر ابتلاها از جمع های خانوادگی است و باید بدانیم که تلاش چند هفته ای ما برای کنترل بیماری ممکن است در شب یلدا و جمع های خانوادگی با شیوع مجدد بیماری نقش بر آب شود.

وی توصیه کرد: از مردم می خواهیم همچنان به همکاری خود در مهار ویروس کمک کنند و با پرهیز از حضور در جمع های خانوادگی این زمینه را فراهم آورند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وضعیت شکننده استان اصفهان در شیوع ویروس کرونا ، گفت: هرگونه جمع خانوادگی و عدم رعایت محدودیت ها موجب غلبه ویروس و شیوع مجدد آن در سطح استان می شود.

کاهش تعداد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های اصفهان

این مقام مسئول  با تاکید بر کاهش تعداد بیماران بستری و برابر شدن تعداد بستری های روزانه با تعداد ترخیص از بیمارستان ها، تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، امروز صبح تعداد کل بیماران بستری در اصفهان به ۹۵۳ نفر رسیده است و نشان از کاهش بیش از ۵۰ درصد نسبت به سه هفته قبل است.

چنگیز همچنین افزود: از طرفی نسبت تست های مثبت کووید نیز در استان کاهش یافته است. در حال حاضر زیر ۳۰ درصد از کسانی که تست PCR از آنها گرفته می شود مثبت هستند و این در شرایطی است که هفته های قبل این رقم به ۶۰ درصد هم رسیده بود.

در صورت رعایت نکردن مردم، احتمال برگشت به شرایط قبل وجود دارد

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این روند کاهشی نشان دهنده این است که بیماری با همکاری مردم و رعایت محدودیت ها تحت کنترل در آمده، اما هشدار داد که این شرایط کاملا شکننده است و اگر مسئله را تمام شده فرض کنیم و فکر کنیم دیگر خطری ما رو تهدید نمی کند، احتمال برگشت به شرایط قبلی بسیار بالا است.

وی وضعیت رنگ بندی استان اصفهان به لحاظ شیوع کرونا را نارنجی اعلام کرد و گفت: نارنجی به این معنی است که مقداری از خطر کم شده، اما هنوز خطر بیخ گوش ماست و اقدامات ساده ای همچون شستشوی مداوم دست ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی که از ابتدای اپیدمی تاکید می شد، همچنان باید وجود داشته باشد.

طاهره چنگیز همچنین به لزوم تهویه مناسب در محیط های بسته به منظور جلوگیری از شیوع ویروس تاکید کرد و افزود: در این روزها درخواستی که از مردم داریم این است که تا حد امکان از جمع های خانوادگی غیرضروری خودداری کنند.

به گفته وی نحوه شیوع این ویروس با نحوه رفتار ما در جامعه مرتبط است و بلایی که ویروس بر سر جامعه می آورد، به میزان مسئولیت پذیری تک تک افراد در جامعه بستگی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تداوم این محدودیت ها و توجه و رعایت افراد را عاملی برای کنترل بیماری در استان دانست و گفت: غفلت و عادی انگاری باعث غلبه بیماری کرونا بر ما می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه