English

میزگرد مسئولان بسیج دانشجویی قم در خبرگزاری موج برگزار شد

همزمان با هفته بسیج و با حضور مسئولان بسیج دانشجویی قم، میزگردی با رویکرد تبیین رسالت بسیج در عرصه ملی و بین‌المللی و ضرروت جایگاه توجه به انتخابات در مسیر اهداف انقلابی و تشکیل هسته‌های تخصصی در رفع مشکلات مردم به ویژه با توجه به شیوع کرونا برگزار شد.

میزگرد مسئولان بسیج دانشجویی قم در خبرگزاری موج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج در قم، در این میزگرد که در خبرگزاری موج در قم برگزار شد ابتدا فاطمه زینعلی مسئول بسیج خواهران دانشکده علوم قرآنی قم با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: با توجه به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در تشکیل بسیج, باید برآیند کلی از پیام ایشان برداشت کرد که تفکر بسیجی همان احساس مسئولیت در قبال جامعه است.

انقلاب اسلامی با تلاش نیروهای دغدغه مند و بسیج وارد گام دوم شد

وی افزود:این به معنای همان جهان بینی اسلامی است که مسلمان و فرد بسیجی نسبت به جامعه خود احساس مسئولیت کند و در اعتلای جامعه تلاش نماید و در نظام اسلامی در دوران دفاع مقدس و عرصه جنگ سخت که بسیجیان با تمام قوا وارد صحنه شدند و در مقابل ابرقدرت ها ایستادند و با کمترین امکانات به صحنه آمدند امروز ما نیز دارای چنین رسالتی هستیم.

مسئول بسیج خواهران دانشکده علوم قرآنی قم بیان کرد: انقلاب اسلامی با تلاش نیروهای دغدغه مند و بسیج وارد گام دوم شد، و امروز باید تلاش فزاینده ای در پیش گرفت و می طلبد که بسیجیان وارد جامعه شوند و به حل مسائل و مشکلات کشور بپردازند.

وی در خصوص نقش تشکل های بسیجی عنوان کرد: رویکرد جدید بسیج دانشجویی رویکرد مساله محوری است، در بیانیه گام دوم حضرت اقا خطاب به جوانان فرمودند نسلی که پا به میدان می گذارد تا برای ساختن ایران اسلامی گام بردارد و این محقق نمی شود مگر با مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل آن و این مدیریت جهادی قطعا نیازمند عمل است.

زینعلی تصریح کرد:نباید بسیج صرفا عملکردی گزارشی داشته باشد بلکه باید حول موضوعی بچرخد که انقلاب و نظام را به سمت اعتلا پیش ببرد و گامی در جهت حل مشکلات مردم و نظام بردارد و این امر ابتکار بسیج را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید آقا که مساله محوری را بیان فرمودند فعالیت موثر باید حول مساله شکل بگیرد و این مشکلات مردم نیز در آن دیده شود مردم مشکلات زیادی دارند که ملموس است اما اینکه ریشه این مشکلات کجاست به همت دانشجویان نیاز دارد که آن را بیایند و همان مساله محوری شکل بگیرد.

مسئول بسیج خواهران دانشکده علوم قرآنی قم گفت: برای اینکه مشکلات حل شود دانشجو رابطی می شود میان جامعه و مردم و مسئولین و به طوری که مشکلات مردم را به گوش مسئولان برساند و این وظیفه مهمی است و حتی می تواند پا فراتر بگذارد و در حوزه تاثیر گذاری در مجلس و دولت حرکت کند و به آن جهت بدهد تا به سمت درست و تحقق اهداف انقلاب اسلامی و مردم گام بردارد.

وی در مورد اهمیت حضور مردم در انتخابات سال آینده نیز افزود: حفظ اتحاد ملی در جریان انتخابات بسیار مهم است تا اتفاقات قبلی در انتخابات تکرار نشود و مردم در جبهه واحد راه بروند البته عقلانیت مردم بالاست و بهترین کاندیدا را با کمترین نشانه گذاری رهبری می توانند پیدا کنند، قضیه این نیست چه کسی در صدر ریاست جمهوری است بلکه گاهی به دلیل اشتباهاتی شاهد بروز مشکلاتی هستیم و در این شرایط اصلاح و تغییر رئیس جمهوری کافی نیست ما اصل نظام را قبول داریم اما نحوه بینش در رفع مشکلات اهمیت دارد.

وی گفت: سیستم اگر درست شود و مردم به درستی در جای خود قرار بگیرند و مطالبه کنند و نترسند از اینکه مسئول بی کفایتی را بردارند همه چیز درست می شود، و اگر به عنوان مطالبه خواه انجام شود می تواند راهبردی باشد، تجمع جلوی سفارت خوب است اما همیشه بالا رفتن خوب نیست و باید با درایت و شجاعت قدم برداشت.

زینعلی اظهار داشت: هسته بین الملل قم به تازگی شکل گرفنه است و اهداف طبق منویات امام و رهبری و شاخص شوم آن حاج قاسم است، از دوستان علاقه مند تقاضا داریم در این هسته شرکت کنند تا اتفاقات خوبی رقم بخورد و رویکرد سابق نباشد که فقط در سطح دیده شود بلکه جرقه ای برای تحولات کشور و منطقه اسلامی و تشکیل یک جبهه ضد امریکایی و ضد صهیونیستی شکل بگیرد.

بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست باید هسته های مقاومت را در سراسر جهان به وجود آورد

در این جلسه کوثر کوزه فروش جانشین مسئول خواهران هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان قم نیز عنوان کرد: اگر باید به چرایی تشکیل هسته های بین الملل بپردازیم فرامین امامین انقلاب بزرگترین دلیل تشکیل این هسته است با توجه به مثال امام خمینی بخشی از پیام ایشان مریوط به بسیج دانشجو و طلبه است که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست باید هسته های مقاومت را در سراسر جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.

وی بیان کرد: حضرت اقا چندین بار فرمودند و در سخنرانی سال گذشته در یکم خرداد ماه تکرار کردند گروهها و تشکل های دانشجویی در براب مسائل اسلامی و گروههای نهضتی اسلام و بین المللی فعال شوند یکی از مواردی که موجب می شود بچه ها وارد مسائل بین الملل شوند تحقق این فرامین است دومین علت نیز علت کد نویسی انقلاب است در واقع ماهیت انقلاب ما نقشه راه امام و که به خوبی ایشان این مسیر را تبیین کردند و فرمودند انقلاب مردم ایران شروع انقلاب جهانی به پرچمداری حضرت حجت است که خداوند بر مسلمانان و جهانیان منت نهاد و فرج ایشان را در عضر حاضر قرار دهد.

کوزه فروش اظهار کرد: ایشان در شجره طیبه و کتاب ولی فقیه فرمودند اگر آن نقشه راه مطالعه شود امکان پذیر است، جمله معروف ایشان که می فرماید علمای اسلام 200 سال در مبارزه با استعمار کار کرد و ما را به اینجا رساند و اگر علمای اسلام الان شروع کنند 200 سال دیگر به نتیجه می رسد اما شاید بزرگترین دلیل عقلانیت است اگر فکر کنیم چرا بعد از انقلاب ما را حصر کردند و جنگ علیه ما به پا شد و تحریم شدیم آنها از خود نوعی ما نمی ترسیدند بلکه از تفکر ما می هراسند.

وی گفت: قبل از انقلاب این همه امکانات در اختیار ما قرار می دادند البته به شرط دوشیده شدن و انجام کارهای آنها قطعا از ما به تنهایی نمی ترسند آن چیزی که از آن می ترسند تفکر ماست و تفکر امام این است که مستضعفین جهان بیدار شوند و در راه انقلاب مهدی گام بردارند.

جانشین مسئول خواهران هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان قم افزود: هسته های مقاومت متعددی با این تفکر مقاومت شکل گرفت هسته های حشد الشعبی و در سوریه و فلسطین که طبق نظر سنجی اخیر محب ایران است اما راه هسته های بین الملل جدید است و چند ماه است کلید خورده و بعد از سخنرانی رهبری شروع شده است، ما هسته ای که شکل دادیم گردشگری بود که تخصص نداشتیم و قرانی بود متوجه شدیم ظرفیت گردشگری قم بالاست و برخوردیم به اثر تاریخی گنبد نمکی که علاوه بر گردشگری مکانی است که ثبت ملی شده و مغفول مانده و سازمان های مربوطه بی توجه هستند.

وی بیان کرد: در حفظ آن دنبال متولی بودیم و به سازمان ها منابع طبیعی مراجعه کردیم و دیدیم متولی منابع طبیعی است و جز اولویت نمی دانند از آن جا بازدید میدانی انجام شد و برای انجام پزوهش و این که عام المفعه است با معاون دادستان مطرح کردیم و خواستار پیگیری این بنای تاریخی و طبیعی شدیم.

کوزه فروش اظهار داشت: مشکلات اقتصادی کشور دلایل مختلفی دارد یکی از رویکردهای مهم در انتخابات این است که اختیارات و وظایف رئیس جمهوری تبیین شود وقتی مشکلاتی پیش می آید وظیفه را در نظام بر عهده دیگری می گذارند در حالی که جز اختیارات رهبری و قوه قضائیه نیست و این ها برای مردم شفاف نمی شود و  ایجاد شبهه می کنند که به دلیل کمبود اطلاعات است.

وی تصریح کرد: یک سری اطلاعات در اختیار مردم نیست و شبهات از آن جا می آید، وظیفه بسیج دانشجویی این است که ویژگی رئیس جمهور انقلابی برای مردم باز گو کند تا به انتخاب اشتباه نخوریم که طرف با نظام مخالفت کند و با رویکردهای انقلابی نخواند چرا که کسی که تعهد می دهد باید قوانین را بپذیرد و وظیفه دارد طبق قانون عمل کند، باید در جهت انتخابات، بسیج دانشجویی زودتر حرکت را شروع کند و روشنگری را برای مردم آغاز کند و بصیرت مردم نیز افزایش یابد و رغبت بیشتری شکل بگیرد.

رویکرد بسیج طبق منویات رهبری باید نظام مند باشد

در ادامه نیز حمیده سلطان زاده مسئول خواهران مطالبه گری و گفتمان سازی ناحیه بسیج دانشجویی استان قم عنوان کرد: رویکرد بسیج دانشجویی در گذشته بیشتر قالب محور بود که دانشجویان طبق دغدغه ای که دارند به ویژه بسیج دانشجویی برنامه ها را طبق مناسب ها می چیدند و یک سری فعالیت ها شکل می‌گرفت یا به نتیجه می رسید، ولی در حال حاضر رویکرد تغییر کرده و طبق درخواست رهبری باید نظام‌مند شود.

وی بیان کرد: بنیان بسیج برای برآورده کردن مشکلات مردم است و باید دید مردم چه مشکلاتی دارند و آن را برطرف کنیم هر دانشگاهی طبق تخصص و دغدغه مشکلات مردم را احصا کند و هر استان و کشوری براساس آمایش سرزمینی و طبق آن هسته های چند نفره با حضور متخصصین باید شکل بگیرد و پیگیری کند و برای مسئولان با ایجاد گفتمان ساری از سوی مردم برایشان دغدغه ایجاد شود و مردم باید پیگیری کنند تا مشکل حل می شود و بدانند بسیج دانشجویی نیز همراه با مردم است و مطالبات مردم جز اولویتهاست.

سلطان زاده اظهار داشت: نسبت به برگزاری مراسمی در دانشگاه هسته های مسئله محور یک سری تخصصی است مثلا در تولید ماسک چون در داخل تولید نبود و اگر می خواستیم طبق کشورهای دیگر پیش رویم به بحران می خوردیم اما دانشجویان دغدغه و هم تخصص داشتند و هسته تشکیل دادند و شروع به تولید کردند و مشکل بحران ماسک پیش نیامد.

وی گفت: ممکن است دانشگاهی طبق تخصص پیش نرود و هسته ای تشکیل دهد کمه تخصص ندارد اما با منابعی در ارتباط است که می تواند اطلاعات رابه دست بیاورد و مشکلات را رفع کند.

مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی ناحیه بسیج دانشجویی استان قم در خصوص اهمیت تبیین انتخابات برای مردم افزود: با شرایط کرونا فعالیت رسانه ای در جهت آگاه سازی مردم و معرفی کاندید اصلح باید شکل بگیرد و ساماندهی تیم های رسانه ای اهمیت زیادی دارد، باید جریان انقلابی به سمتی برود که به اجماع و اتفاق نظر برسیم و در کاندیدا تشدد آرا نشود در قالب رسانه ای جریان انقلابی را به اتفاق نظری برسانیم و فردی که اصلح نیست رای بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: برای اگاه سازی مردم در سه محور گذشته و حال و آینده با فعالیت رسانه ای به تصویر بکشاند در دولت اصلاحات باید سوابق با مردم مطرح شود و کارنامه این تفکر به نمایش گذاشته شود نشان دادن عملکرد دولت فعلی و تجربه تلخ مذاکره و برجام و افزایش قیمت ها در جهت آگاهی سازی عمومی مورد توجه قرار بگیرد و با ارائه راهکار بتوان در کنار دولت و بسیج دانشجویی به حل مشکالات بپردازیم.

وی تصریح کرد: نقطه مهم در انتخابات الگو گیری تز شخصیت شهید سلیمانی است این شهید گفتمان مشترک بین مردم است و این رویکرد را باید تا انتخابات تبیین کنیم که سردار سلیمانی نماد تفکر مقاومت است قطعا در مسائل اجرایی و بین الملل نیز موثر است امیدواریم با چنین رویکردی فردی انتخاب شود که ادامه دهنده راه حاج قاسم ها در مدیریت مشکلات و بحران باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه