English

۱۲ اتوبوس شهری با نماد گردشگری و طرح بافت تاریخی یزد طراحی می شوند

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد 12دستگاه اتوبوس خط واحد درون شهری با نماد گردشگری و طرح بافت تاریخی فعالیت خواهند کرد.

12 اتوبوس شهری با نماد گردشگری و طرح بافت تاریخی یزد طراحی می شوند

محمدرضا شفیعی رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج یزد با بیان اینکه ایستگاه های اتوبوس شهرداری با مشارکت بخش خصوصی بازسازی می شوند، افزود: این موضوع از سال گذشته پیگیری شده است و ایستگاه های اتوبوس سطح شهر برمبنای بافت تاریخی شهر جهانی یزد و بافت جدید یزد طراحی خواهند شد همچنین فراخوان ساخت ایستگاه ها به سازمان مشارکت های مردمی شهرداری یزد و شورای شهر ارسال شده است و کار در حال پیگیری است و امکانات هوشمندسازی، اتصال به اینترنت و تجاری سازی در آنها لحاظ می شود.

شفیعی عنوان کرد: تا زمانی که محدودیت ترافیک در شهر یزد رفع نشود و مسیر مشخص و  ویژه جهت اتوبوس ها و اجرای خطBRT  نداشته باشیم سرعت اتوبوس ها افزایش نخواهد داشت.

وی در خصوص ترافیک خیابان کاشانی گفت: به شورای شهر پیشنهاد دادیم که باید ابتدا پارکینگی برای این مسیر جانمایی و احداث شود و سپس ساماندهی ترافیک را داشته باشیم که موضوع در حال پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از سال 91 تاکنون دولت کمکی به سازمان اتوبوسرانی شهرداری نداشته است، عنوان کرد: 50دستگاه اتوبوس خط واحد از مدل 77 تا 80بدون کولر بودند که با پرداخت 100 میلیون تومان تسهیلات به مدل بالاتر و کولر دار تعویض شدند.

این مقام مسئول در خصوص فعالیت نرم افزار اتوبوس یاب در شهر یزد عنوان کرد: در تمام اتوبوس های خط واحد جهت مشخص شدن زمان حرکت  GPS نصب شده وفعال می باشد لذا مردم برای اطلاع از مسیر و زمان حرکت اتوبوس از ایستگاه های سطح شهر می توانند از نرم افزار اتوبوس یاب استفاده کنند.

وی در خصوص تاکسی بی سیم های 1830 و 133 گفت: تاکسی بی سیم های 1830 و 133 به زودی نرم افزار پرداخت آنلاین مجهز می شوند و رانندگان آنها ملزم به استفاده از این نرم افزار هستند و مردم می توانند در بخش نظر سنجی خدمات هم شرکت کنند و به راننده امتیاز مثبت یا منفی بدهند.

وی در ادامه گفت: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد  12 دستگاه اتوبوس با نماد گردشگری و طرح بافت تاریخی فعالیت خواهند کرد.

وی همچنین اعلام کرد: در حال پیگیری بهسازی سازمان تاکسیرانی و افزایش تعداد تاکسی ها با تسهیلات بانکی هستیم.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: شماره تلفن 1889 آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و شکایت ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه