English

تمام اتوبوس های خط واحد شهر یزد ۱۰۰ درصد کولردار شدند

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: از ابتدای تیرماه 99 تمام اتوبوس های خط واحد شهر یزد 100 درصد به کولر مجهز شدند.

تمام اتوبوس های خط واحد شهر یزد 100 درصد کولردار شدند

محمدرضا شفیعی رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج یزد گفت: با توجه به گرمای زیاد شهر یزد و عدم وجود کولر در بعضی از اتوبوس های ناوگان حمل و نقل درون شهری که سالهای گذشته نارضایتی مردم را در بر داشته است از ابتدای تیرماه 99 تمام اتوبوس های خط واحد شهر یزد 100 درصد به کولر مجهز شدند.

وی در این خصوص افزود: تصمیم براین بود که از نیمه خرداد تمام اتوبوس ها کولردار شوند که بعلت عدم وجود برخی قطعات دربازار این مهم دراول تیرماه جاری محقق شد.

شفیعی گفت: هفتاد میلیون تومان تسهیلات بانکی به بخش خصوصی برای تجهیز 57 دستگاه اتوبوس به کولر پرداخت شد.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه از سال 91 تاکنون دولت کمکی به سازمان اتوبوسرانی شهرداری نداشته است، عنوان کرد: 50دستگاه اتوبوس خط واحد از مدل 77 تا 80بدون کولر بودند که با پرداخت 100 میلیون تومان تسهیلات به مدل بالاتر تعویض شدند و به این ترتیب عمر ناوگان اتوبوسرانی یزد را از 18 سال به 12 سال کاهش دادیم.

شفیعی در خصوص اینکه زمان انتظار در ایستگاه های اتوبوس خط واحد یزد زیاد است، گفت: تا زمانی که محدودیت ترافیک در شهر یزد رفع نشود و مسیر مشخص جهت اجرایBRT  نداشته باشیم سرعت اتوبوس ها افزایش نخواهد داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: جلساتی درخصوص ایجاد مسیر BRT با معاونت زیربنایی شهرداری یزد برگزار شد این مسیر از پایانه غدیر، بلوار شهید دهقان منشادی، بلوار 17 شهریور، بلوار 22 بهمن، بلوار نواب صفوی، بلواردولت آباد، بلوار رسالت، میدان امام رضا(ع) تا پایانه امام خمینی(ره) به عنوان کریدور شماره 3 در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سه سال است پیگیر هستیم این مسیر اجرا شود، افزود: پیمانکار طرح مسیرBRT در سال 92 مشخص شده و با شورای ترافیک و معاونت زیربنایی شهرداری یزد نیز مکاتباتی شده بود لذا مستلزم اجرا و بروزرسانی مسیر است و در نظر داریم امسال این کار آغاز شود.

وی در خصوص برآورد هزینه ایجاد این مسیر افزود: هزینه مسیر شامل نصب نرده، پله، ایستگاه و ساخت و زیرسازی مسیر است که بایستی جمعا برآورد شود.

شفیعی با اعلام اینکه در حال پیگیری بهسازی ناوگان تاکسیرانی و افزایش تعداد تاکسی ها با تسهیلات بانکی هستیم، یادآور شد: شماره تلفن 1889 آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و شکایت ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر