English

ائمه جماعات باید بیشتر و بهتر به نماز جماعت مدارس توجه کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: شرایط را در مدارس به گونه‌ای فراهم شود که نماز جماعت مدارس اولویت اول ائمه جماعات باشد.

ائمه جماعات باید بیشتر و بهتر به نماز جماعت مدارس توجه کنند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم پیگیری حضور ائمه‌ جماعات در مدارس تاکید کرد و گفت: باید شرایط را در مدارس به گونه‌ای فراهم کنیم که نماز جماعت مدارس اولویت اول ائمه جماعات باشد.

وی در جمع روحانیون و مسئولان اردکان، محور قرار دادن مساجد در فعالیت‌ها را از اولویت‌های این اداره‌کل اعلام کرد و افزود: در این راستا جلسات کمیته رسیدگی به امور مساجد به صورت مستمر برگزار شود و بازدید هفتگی از مساجد توسط روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای موجود در بین مبلغین و مبلغات استان گفت:  باید برای استفاده از این ظرفیت فرآیند شبکه‌سازی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول بر لزوم تجمیع اطلاعات موجود در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به ویژه در حوزه مبلغین و مبلغات تاکید کرد و ادامه داد: نتیجه این تجمیع تشکیل بانک اطلاعات شبکه تبلیغی استان خواهد بود که می‌تواند در برنامه‌ریزی ها، اطلاع‌رسانی‌ها و آموزش مورد استفاده قرار گیرد.

نجیمی، آموزش و توانمندسازی مسئولان تشکل‌های دینی را از اولویت‌های این اداره‌کل دانست و گفت: بازدید از موسسات توانمند، برپایی نمایشگاه دستاوردها تشکل‌ها، برگزاری دوره های آموزشی و غیره می‌تواند به توانمندسازی مسئولان تشکل ها کمک کند.

وی با اشاره به مطرح شدن مشکلات مالی به عنوان اصلی‌ترین دغدغه تشکل‌های دینی گفت: قطعا منابع مالی دولتی  نمی‌تواند پاسخگوی این حجم بالا از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی باشد بنابراین علاوه بر جذب خیرین باید به بحث توانمندسازی تشکل‌ها در حوزه مالی اهتمام جدی داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه