English

امین قصمی به تشریح طرح های آبرسانی قشم در سال ۹۸ پرداخت؛

نیاز به هزار میلیارد بودجه برای پیشبرد طرح های آبرسانی روستاهای قشم

مدیرعامل آبفا هرمزگان از تلاش ها برای بهبود سطح خدمات رسانی در قشم خبر داد و گفت: نیازمند بیش از یک هزار و 34 میلیارد ریال بودجه برای پیشبرد طرح های آبرسانی روستاهای این جزیره هستیم.

نیاز به هزار میلیارد بودجه برای پیشبرد طرح های آبرسانی روستاهای قشم

امین قصمی مدیرعامل آبفا هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج، خدمت به مردم، به‌خصوص خدمت به مردم جزایر استان، که دارای نقش ویژه ای در پاسداری از مرزهای دریایی کشور هستند را بسیار ارزشمند خواند و گفت: علی رغم محدودیت منابع آبی طی سال های گذشته، تمام تلاش خود را برای ارتقا سطح خدمت رسانی به خرج داده ایم.

وی اضافه کرد: امیدواریم اگر قصوری صورت پذیرفته مردم صبور و ارجمند هرمزگان بر ما ببخشایند و با حمایت آنان شاهد بهبود ارائه‌ی خدمات در شهرها و روستاهای استان باشیم.

آب شیرین کن های قشم

*وضعیت آبشیرین‌کن‌های قشم

قصمی در ادامه به تشریح وضعیت آبرسانی به روستاهای شهرستان قشم پرداخت و افزود: جزیره قشم 60 روستا و یک شهرک دارد که جمعیت روستایی آن در سال 1398 بیش از 81 هزار نفر برآورد شده است و 141 لیتر بر ثانیه متوسط نیاز آبی این جامعه ی روستایی است.

هنگامی که شرایط فعلی آب شیرین کن های این جزیره را جویا شدیم، وی بیان داشت: در وضعیت فعلی، چهار آب شیرین کن در جزیره قشم با ظرفیت اسمی 24 هزار مترمکعب در روز در حال خدمت‌رسانی هستند که دو طرح افزایش ظرفیت و احداث نیز در منطقه رمچاه و باسعیدو به ظرفیت فعلی خواهد افزود.

*افزایش ظرفیت

وی میزان افزایش ظرفیت در پی تکمیل این دو پروژه را پنج هزار مترمکعب در روز عنوان کرد: با افزایش ظرفیت آب شیرین کن رمچاه، به میزان 2000 مترمکعب در روز، آبرسانی به مجموعه روستاهای طولا، تورگان، حمیری، دوفاری، کابلی و تلمبو، بهتر صورت خواهد گرفت.

همچنین احداث آب شیرین کن در محدوده روستای باسعیدو آبرسانی به مجموعه روستاهای غرب جزیره قشم شامل روستاهای چاهو شرقی، چاهو غربی، عایشه آباد، سرریگ، دولاب، تم گس، درکوه، کانی، کنارسیاه، دوستکوه، گوری، مرادی و باسعیدو را ارتقا خواهد داد.
خطوط انتقال آب

*طرح های بازسازی

قصمی تکمیل و بازسازی ایستگاه‌های پمپاژ مپنا، سدخالصی، درکوه و گوران را از دیگر اولویت‌های پیش بینی شده تکمیل و اجرای پروژه های آبرسانی جزیره قشم عنوان کرد و بیان داشت: احداث مخزن خط الراس 1000 مترمکعبی جهت ذخیره سازی و خطوط انتقال از آب شیرین کن رمچاه، همچنین احداث مخزن خط الراس و خط انتقال از آب شیرین کن غرب جزیره در محدوده روستای باسعیدو را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

وی اصلاح و توسعه شبکه توزیع، لوله گذاری خطوط انتقال، بازسازی و تکمیل سه ایستگاه پمپاژ باقی مانده و دیوارکشی و محوطه سازی 13 باب مخزن ذخیره آب را از دیگر پروژه های در دست اقدام در جزیره قشم خواند و افزود: برای تکمیل برنامه های سال 98 در این جزیره نیازمند بیش از  یک هزار و 34 میلیارد ریال بودجه هستیم که امیدواریم با تخصیص کامل آن، بتوانیم تمام امور را به سرانجام برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه