English

رضا مدرس:

مدیریت پسماند می تواند زمینه ساز خلق ثروت در هرمزگان باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: می توان با مدیریت صحیح و اصولی پسماند، زمینه ساز خلق فرصت ها و ثروت ها در هرمزگان را فراهم کرد

مدیریت پسماند می تواند زمینه ساز خلق ثروت در هرمزگان باشد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، در جلسه مدیریت پسماند استان  ضمن بیان این که بازیافت پسماند چرخه اقتصادی قابل توجهی دارد که باید هرمزگانی ها نیز این چرخه اقتصادی طلای کثیف بهره مند شوند، گفت: مردم استان به ویژه شهرستان بندرعباس باید از چرخه اقتصادی طلای کثیف بهره مند شوند.

وی افزود: مناطق آزاد و ویژه غرب این شهرستان بندرعباس با مدیریت پسماند علاوه بر کاهش معضلات آن، در راه اندازی چرخه اقتصادی طلای کثیف باید نقش داشته باشند.

وی اضافه کرد: در عصر جدید زباله ها همچون گذشته تهدید محسوب نمی شوند و در صورت مدیریت صحیح نام طلای کثیف به آن اطلاق می شود که با استفاده اصولی از آن می توان تولید ثروت کرد.

مدرس خاطد نشان کرد: هم اینک با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا از زباله برای تولید برق، سوخت و کود و دیگر موارد بهره برده می شود که در این باره می توان با مدیریت صحیح و اصولی پسماند  زمینه ساز خلق فرصت ها و ثروت ها در هرمزگان را فراهم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تصریح کرد: مدیریت پسماند به فعالیت هایی اطلاق می شود که با جمع آوری اصولی و به کار بردن فناوری های نوین در بازیافت زباله ها از این ثروت به عنوان فرصتی برای درآمدزایی استفاده می شود.

وی افزود: حفظ و بهبود شرایط زیست محیطی از اولویت‌های تصمیمات راهبردی استان است و با توجه به این که پسماندها می‌تواند منابع پایه آب، خاک و هوا را آلوده کند، مدیریت اصولی آن ها در دفع بهداشتی اهمیت زیادی دارد.

گفتنی است؛ در این جلسه دو طرح مدیریت پسماند منطقه گوربند و رویدر تصویب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه