English

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل خبر داد:

۳۹۰ پرونده در کمیته مطرح شده است/ اکثر پرونده ها به نفع تولید کنندگان مختومه شد

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: هر چند ما کمترین مشکلات را از بابت مدیران در حل موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران داریم ولی با سودجویان و گروه‌های سنگ‌انداز در مسیر سرمایه‌گذاری و تولید با قاطعیت برخورد کرده و اغماضی نخواهیم داشت.

390 پرونده در کمیته مطرح شده است/ اکثر پرونده ها به نفع تولید کنندگان مختومه شد

به گزارش خبرگزاری موج، سیدناصر عتباتی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: در این چهار سال ۳۹۰ فقره پرونده در این کمیته مطرح شده که عمده این پرونده‌ها به نفع تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران مختومه شده و همچنان تلاش می‌کنیم تا جلوی ارجاع پرونده‌های صنعتگران و تولیدکنندگان را به مراجع قضایی بگیریم.

ما در کنار همه دستگاه‌های اجرایی با تشکیل جلسات مرتب کمیته حمایت قضائی تلاش می‌کنیم تا موانع را از پیش روی تولیدکننندگان و سرمایه‌گذاران برداریم که در این ارتباط گاهی کار با تنش‌ها و ناملایمتی‌هایی روبروست.

وی با انتقاد از برخی مدیران که به جای عمل به مصوبه قضائی به دنبال مکاتبه با تهران و یا نادیده گرفتن مصوبات این کمیته هستند، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید به یاد داشته باشند که مصوبات کمیته حمایت قضایی لازم‌الاجراست و اگر قرار شده با همراهی همه دستگاه‌ها و بانک‌ها جلوی تعطیلی واحدهای تولیدی گرفته شود تحت هر شرایطی اجازه نمی‌دهیم تا این کار عقیم بماند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل حل مشکلات تولیدکنندگان را از باب ممنوع‌الخروجی آن هم به خاطر بدهی ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومانی یادآور شد و گفت: ما در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کنار همه دستگاه‌ها فعال هستیم ولی انتظار داریم با توجه به شبانه‌روزی شدن گمرک بیله‌سوار دستگاه ایکس ری در این گمرک تجهیز و راه‌اندازی شود.

عتباتی این کار را در کنار حمایت از صادرکنندگان، رفع کننده تهدیدهای امنیتی توصیف کرد و افزود: ما در استان اردبیل با بیشترین آمار محکومان مالی روبرو هستیم به طوری که ۷۰۰ نفر به خاطر تعهدات مالی در زندان‌ها به سر می‌بردند که از این جهت رتبه اول و یا دوم کشور را داریم.

وی حمایت از تولید و اشتغال را یک جهاد مقدس و حلال بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی توصیف و تصریح کرد: ما اخیرا ۴۰۰ نفر را در ارتباط با خرید، تولید و فروش مشروبات الکلی در اردبیل دستگیر کردیم که عمده این افراد جوان به دلیل نداشتن کار در دام قاچاقچیان زالوصفت گرفتار شده بودند که چنین آسیب‌هایی ایجاب می‌کند تا ما بحث اشتغال را جدی بگیریم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: ما در این استان با کمترین مشکلات در ارتباط با مدیران روبرو هستیم و اجازه نخواهیم داد عده‌ای با سنگ‌اندازی و سودجویی دنبال مقاصد پلید خود باشند که قطعا با همراهی اغلب مدیران استانی اهداف متعالی در بخش تولید و اشتغال محقق می‌شود.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه