English

اشک خشکیده صادرکنندگان کرمانشاهی در روز ملی صادرات؛

صادرات کالای ایرانی به بازار عراق در مسیر نابودی است/ قوانین صادراتی تسهیل کننده باشند تا مانع ساز

در گرامیداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر کرمانشاهی که با حضور معاون وزیر صنعت و معدن، استاندار، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران و اصحاب اقتصادی استان به میزبانی اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، تجار کرمانشاهی خبر از دست دادن مزیت صادرات کالای ایرانی در بازار عراق را دادند.

صادرات کالای ایرانی به بازار عراق در مسیر نابودی است/ قوانین صادراتی تسهیل کننده باشند تا مانع ساز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، همه‌ساله مصادف با روز ملی صادرات و به‌پاس تلاش یک‌ساله تجار در امر صادرات کالای ایرانی به بازار عراق، طی مراسمی ویژه در اتاق بازرگانی کرمانشاه این تجار معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

امسال تجار کرمانشاهی برای برداشتن موانع صادرات کالای ایرانی به بازار عراق به‌عنوان یکی از پارامترهای اصلی برگزاری مراسم روز ملی صادرات، در حضور مسئولین کشوری و استانی، به بیان مشکلات موجود در بخش خصوصی و دولتی پرداختند.

گرامیداشت روز صادرات در کرمانشاه

سنگ اصلی کندی صادرات را دولت با نبود دیپلماسی قوی اقتصادی جلوی پای تجار می‌اندازد

مدیرعامل سیمان سامان به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی صادرات کرمانشاه در رابطه با بزرگ‌ترین مشکلاتی که در حال حاضر گریبان تجارت بین‌الملل کشور در مسیر صادرات کالای ایرانی به بازار عراق را گرفته است، ابراز داشت: باتجربه 6 ساله بزرگ‌ترین صادرکننده سیمان کشور به جرأت می‌توانم بگویم که متأسفانه مسئولین ما در امر صادرات نگاه ساختارمندی به این مقوله ندارند و واقع امر این است که ما دارای یک اتاق فکر لازم برای شناسایی بازارهای هدف نیستیم.

گرآوند ادامه داد: باوجود قدمت وجود کالاهای ایرانی در کشورهایی مانند عراق، افغانستان، آسیای میانه و... به‌سرعت در حال از دست دادن این مزیت‌های بزرگ صادراتی هستیم و بزرگ‌ترین عامل و ایراد آن به حوزه فعالیتی دولتی بازمی‌گردد چراکه با اعمال فراز و نشیب‌های زیاد مقرراتی باعث کندی در امر صادرات و از دست دادن مشتریان خارجی ما شده‌اند.

وی تصریح کرد: به‌رغم تمام تلاش‌های بین‌المللی و آمدوشدهای خارجی، هنوز یک دیپلماسی منسجم در امر صادراتی برای سفیران ما در کشور عراق تعریف‌ نشده که تاجران ما بتوانند با تکیه‌ بر آن مشتریان خود را به‌صورت قانونمند شناسایی کنند و واقعیت امر این است که اکثر تفاهم‌نامه‌های ما در همان مرحله کاغذی باقی می‌ماند و جنبه عملی ندارد.

گرامیداشت روز صادرات در کرمانشاه

تعطیلی مداوم مرزهای کرمانشاه، بازار عراق را به دست ترکیه و عربستان می‌اندازد

خلیل تنها، بازرگان موفق کرمانشاهی دیگر نماینده بخش صادرات این استان بود که ضمن بیان دغدغه تاجران عراقی برای ادامه همکاری با تجار ایرانی، اظهار داشت: تعطیلی مداوم و مکرر مرزهای کرمانشاه ازیک‌طرف و نبود زیرساخت‌های مناسب گمرکی در این بازارچه‌ها باعث دلسردی تاجران کرمانشاهی و کند شدن مسیر صادراتی از مبدأ تا مقصد شده است.

وی در ادامه به فراهم نمودن تسهیلات مسیر صادراتی کشورهای رقیبی همچون ترکیه و عربستان برای رشد صادرات و توسعه روابط اقتصادی بین‌المللی با کشور عراق اشاره کرد و گفت: به‌طورقطع تاجران کرمانشاهی در مسیر صادرات کالای ایرانی به بازار عراق، خط‌شکن هستند و این توانایی رادارند که همچنان حرف اول را در بازار عراق همچون سال‌های گذشته بزنند به‌شرط آن‌که مسئولین دولتی با وضع قوانین خرق الساعه در مسیر مانع ایجاد نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه