English

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهرستان بندرلنگه خبر داد

فراهم سازی زیرساخت های دریایی و بندری به منظور تسهیل صادرات به قطر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از انجام چند طرح ویژه در این بندر در راستای افزایش تعاملات بازرگانی با کشور قطر و فراهم سازی زیرساخت های دریایی و بندری به منظور تسهیل صادرات به بندرالرویس این کشور خبر داد.

فراهم سازی زیرساخت های دریایی و بندری به منظور تسهیل صادرات به قطر

به گزارش خبرگزاری موج، کاپیتان قاسم عسکری نسب در نشست تسهیل صادرات به بندرالرویس قطر گفت: اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه به منظور فراهم سازی زیرساخت ها و تسهیل صادرات به بندرالرویس قطر، در گام نخست دو طرح ویژه ساخت رمپ ویژه (مسیر دسترسی به اسکله یا شناور) در نزدیکترین فاصله به محل دپوی کانتینرها و محوطه سازی و احیاء اراضی پشتیبانی در بندر لنگه را در دست اجرا دارد.

وی افزود: تخصیص محوطه ویژه نگهداری کانتینرهای خالی ورودی از قطر و کانتینرهای در انتظار نوبت ارسال و همچنین ایجاد شرایط ورود و خروج کانتینر و پهلو دهی شناورها از دیگر طرح های این بندر است که زمینه ساز افزایش تبادلات تجاری با کشور قطر خواهد شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه همچنین از آمادگی کامل این بندر برای خدمات رسانی و ارائه هرگونه همکاری با صادر کنندگان، شرکت های کشتیرانی و دستگاه های اجرایی به منظور تسهیل صادرات به بندرالرویس قطر خبرداد و تصریح کرد: پس از گذشت هفت ماه از آغاز تعاملات بازرگانی و همکاری های اقتصادی بندرلنگه با کشور قطر در زمینه تجارت دریایی، یک هزار و 900 TEU کانتینر یخچالی شامل محموله مواد غذایی و میوه و تره بار از این بندر به مقصد بندر الرویس صادر شده است.

یادآور می شود، اوایل دی ماه جاری "محمد راستاد" مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با همراهی معاون امور بندری این سازمان و تعدادی از مدیران شرکت های مختلف دولتی، خصوصی، کشتیرانی و صنایع تولیدی کشور، با سفر به پایتخت کشور قطر با وزیر حمل و نقل و ارتباطات و مدیران ارشد دولتی و خصوصی بنادر و دریانوردی این کشور دیدار و گفتگو کردند.

در سفر مدیرعامل سازمان بنادر ایران به قطر، علاوه بر بحث و مذاکره در خصوص توسعه مناسبات و همکاری‌های تخصصی بندری و دریایی میان دو کشور، رفع موانع و مشکلات احتمالی موجود در جهت توسعه صادرات و ترانزیت کالا از بنادر جنوبی ایران به بنادر قطر مورد تأکید قرار گرفت.

این نشست با حضور نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، معاون عمرانی فرمانداری بندرلنگه، تجار و بازرگانان و شرکتهای کشتیرانی فعال در بندرعباس برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه