English

رئیس هیاتی تجاری از کشور ترکیه در دیدار با شهردار اصفهان مطرح کرد

توریسم مذهبی زمینه ای برای همکاری میان ترکیه و شهر اصفهان

رئیس هیاتی تجاری از کشور ترکیه گفت: ما با مشارکت اصفهانی ها توانایی ساخت هتلی مانند هتل عباسی در اصفهان با معماری صفویه و سلجوقی را دارا هستیم.

توریسم مذهبی زمینه ای برای همکاری میان ترکیه و شهر اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، علی فاروق ایلدریم به همراه تنی چند از تجار و متخصصین در علوم مختلف فنی و مهندسی و فناوری های نوین ضمن حضور در اصفهان با قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.

وی در این دیدار با بیان اینکه ما خواهان سرمایه گذاری در کشور دوست و برادر ایران هستیم، اظهار کرد: هیات ترکیه ای حاضر در اصفهان بسیار مشتاق سرمایه گذاری در این شهر هستند. ما سالهاست که در کشورهای عربی در زمینه های هتل سازی، ساختمان سازی و مواد غذایی سرمایه گذاری بسیاری داریم و به شدت خواهان این سرمایه گذاری در کشور ایران هستیم.

وی با بیان اینکه خواهان فراهم کردن شرایطی از سوی شهرداری اصفهان برای در اختیار قرار دادن زمین برای ساخت هتل هستیم، تصریح کرد: در صورت فراهم شدن چنین امکانی ما با مشارکت اصفهانی ها توانایی ساخت هتلی مانند هتل عباسی اصفهان با معماری صفویه و سلجوقی را دارا هستیم.

رئیس هیات تجاری از کشور ترکیه ادامه داد: پیش بینی های مورد نظر برای کشور ترکیه در سال 2018 توریسم بالای 40 میلیون نفر است. وزارت توریسم ترکیه 750 میلیون دلار بودجه برای توریسم ترکیه اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در ترکیه دوستداران اهل بیت بسیار زیاد هستند، افزود: زیارت امام رضا (ع) برای بسیاری از مردم ترکیه امری بسیار مقدس محسوب می شود. این موارد از بعد توریسم مذهبی می تواند مورد توجه دو کشور قرار بگیرد. 

ایلدریم تاکید کرد: وجود متخصصان فناوری های نانو در حوزه تولید انرژی، مهندسان صنایع دفاعی، هتل سازی و متخصصان در حوزه ساخت و ساز در هیات تجاری ما می تواند زمینه های همکاری میان ترکیه و شهر اصفهان را فراهم کند.

رئیس هیات تجاری از کشور ترکیه گفت: با تشکیل هیاتی دوسویه می توانیم زمینه های مشترک برای همکاری را مورد بررسی قرار دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه